آرشیو دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۶۸
جامعه
۱۷

خبر

قائم مقام وزیر علوم مطرح کرد: 2 درخواست وزارت علوم از دولت در دوران پساتحریم

ایسنا: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به دوران پساتحریم، گفت: دو مورد اساسی در دوران پساتحریم مدنظر وزارت علوم است که تحت عنوان نامه ای از طرف این وزارتخانه به هیات دولت ارسال شده است؛ یکی از این درخواست ها این است که همه ابرپروژه هایی که با خارج از کشور عقد تفاهم می شود، دارای یک پیوست آموزشی، علمی و فناوری باشند. این امر سبب افزایش کیفیت نیروی انسانی، امکان مستندسازی فناوری و انتقال دانش فنی در بستر حساب شده تری می شود.پیشنهاد دوم نیز این است که کلیه شرکت هایی که قصد دارند وارد کشور شوند و ساخت وساز کنند، بخشی از R&D (آر اند دی) خود را وارد کشور و دانشگاه های ما کنندو این چنین نباشد که تحقیق و توسعه آنها در کشور دیگری باشد اما اجناس و کالاها در کشور ما ارائه شود.

وزیر علوم: برگزاری کنسرت در دانشگاه ها ممنوع است

فارس: فرهادی، وزیر علوم گفت: هرگز اجازه برگزاری کنسرت در دانشگاه ها را نداده ایم و نخواهیم داد، اگر کنسرتی نیز برگزار شود، برخورد می کنیم. وی افزود: برگزاری مراسم مختلف در دانشگاه ها در کمیته سه نفره فرهنگی تایید می شود و از طریق دانشگاه ها به هیچ عنوان مجوز برگزاری کنسرت نمی دهیم.

حذف دفترچه های تامین اجتماعی از شهریور

ایسنا: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روند حذف تدریجی دفترچه های بیمه تامین اجتماعی را تشریح کرد و گفت: در اولین مرحله، دفترچه کاغذی بیماران خاص حذف می شود.نوربخش افزود: حذف دفترچه های بیمه روی مدیریت مصارف و هزینه های درمانی تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال در حال حاضر ممکن است افرادی حتی شاید به دلایل موجه، دو یا سه دفترچه داشته باشند که حذف دفترچه و دادن ID و کد واحد به هر شهروندی که تحت پوشش صندوق بیمه است، بسیار موثر است.