آرشیو دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۶۸
سیاست
۷

منهای پایتخت

افتتاح اردوی «یاوران ولایت» در اصفهان

فارس؛ اصفهان: سردار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه اصفهان در افتتاحیه اردوهای یاوران ولایت پسران گفت: اراده آمریکا به بقای نظام طاغوت است، اما هنگامی که در مهر 57 دانش آموزان به موج انقلابی مردم پیوستند، مشخص شد که رژیم طاغوت ماندنی نبوده و آن روزی که دانش آموزان به فرمان امام (ره) به جبهه ها شتافتندو شجره طیبه بسیج را تاسیس کردند انحطاط رژیم بعث عراق مشخص شد. او افزود: ما در دوران جنگ، 36 هزار دانش آموز شهید دادیم که اینها در مدارس و پارک ها به شهادت نرسیدند، بلکه در پشت دیواره های شهر بصره در آزاد سازی خرمشهر در عبور از اروند و در پست های فرماندهی، اطلاعات و عملیات و در پیشانی سخت ترین نبردها حضور داشتند.

مرزهای غربی در امنیت کامل هستند

ایرنا؛ کرمانشاه: امیر سرتیپ دوم منوچهر کاظمی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: با توجه به آمادگی نیرو های مسلح مستقر در مرزهای غربی، این مرزها در امنیت کامل هستند. او افزود: ما حریم 40 کیلومتری مرزهای خود را به عنوان خط قرمز مشخص کرده ایم و اگر دشمنان ما تحت هر عنوان این حریم را زیرپا بگذارند، قاطعانه به آنها پاسخ می دهیم. او گفت: نیروهای ما در آمادگی کامل هستند و اگر دشمنان بخواهند تحرکی داشته باشند به شدت با آنها برخورد می کنیم. او ادامه داد: امنیت کامل در عراق برقرار نیست و رخ دادن اتفاقاتی در آنجا طبیعی است اما این اتفاقات در حدی نیست که بخواهد امنیت ایران را تهدید کند.

مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی

تسنیم؛ مشهد: حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) از 19 تا 21 مرداد در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است. حسینی افزود: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در شب شهادت امام جعفرصادق(ع) در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی، سخنرانی می کنند.