آرشیو چهارشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۹
ایران زمین
۱۴

پاکسازی سواحل در روز جهانی <دریای خزر>

به مناسبت روز جهانی دریای خزر 21 مردادماه برنامه های متنوعی برای آشنایی ساکنان بومی دریای خزر با محیط زیست این دریا، فرهنگسازی وایجاد حس مشارکت مردمی، استفاده درست از دریا و ارتقای دانش جوامع محلی و مسئولان در سه استان ساحلی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا«پروین فرشچی» معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه سازمان های مردم نهاد اقدام به برگزاری جشنواره های شاد در قالب اجرای موسیقی، مسابقه نقاشی، جشنواره بادبادک ها خواهند کرد، افزود: جشنواره نمادین فرهنگی «طبیعت هنر زباله» در ساحل فرح آباد ساری مازندران با همکاری شبکه سمن های محیط زیستی و منابع طبیعی مازندران برگزار می شود.

وی همچنین از پاکسازی سواحل دریای خزر در شهرستان های ساحلی مازندران، گیلان و گلستان همزمان با این روز خبر داد و گفت: جشنواره «رویای ماهی کوچولو» در گلستان در اردوگاه دانش آموزی شهرستان کردکوی استان برگزار می شود. پاکسازی سواحل زیباکنار، اجرای تئاتر با مضمون «حفظ خزر درمنطقه آزاد کاسپین»، پاکسازی زباله در سواحل پارک ملی بوجاق، پاکسازی سواحل رضوانشهر و پرواز بادبادک ها بر فراز خزر از دیگر برنامه های روز دریای خزر در گیلان است.

وی ادامه داد: «ایرج روغنچی» قهرمان ملی دوچرخه سواری با حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شیلات برای «حمایت از فک خزری» از آستارا تا بندرترکمن رکاب زده و در بنادر صیادی شهرهای آستارا، بندرانزلی، بابلسر و بندرترکمن کارگاه های آموزشی را برای صیادان محلی برگزار می کند.

وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ها در روز جهانی خزر را آشنایی عموم مردم با کنوانسیون تهران بیان کرد و گفت: به این ترتیب قصد داریم تا مردم را از همکاری های 5 کشور حاشیه دریای خزر جهت حفاظت از بزرگترین دریاچه جهان آگاه کنیم.