آرشیو شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۳۰
جهان
۶

اعلام حالت فوق العاده در زندان های رژیم صهیونیستی

محمد علان، اسیر فلسطینی 31 ساله پنجشنبه شب پس از 60 روز اعتصاب غذا به کما رفت. عیسی قراقع، رئیس شورای امور اسیران و آزادگان فلسطینی با تائید این خبر گفت: محمد علان پنجشنبه شب هوشیاری خود را از دست داد و پس از یک لرزش شدید بدن بیهوش شد.

به دنبال این اتفاق، اداره امور زندان های رژیم صهیونیستی از ترس قیام دیگر زندانیان فلسطینی، ضمن اعلام آماده باش، بخش های مختلف زندان ها را بست و مانع برگزاری نماز شد. بنا به گفته قراقع، اداره زندان های رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز قانون منع رفت و آمد در زندان های رامون، نفحه، النقب و ایشل را اعلام کرد.

در همین حال، جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اتفاق احتمالی برای علان هشدار داد. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی مسئول کامل زندگی محمد علان است، کسی که با تصمیم مقامات این رژیم در معرض خطر مرگ قرار گرفته است؛ این تلاش تل آویو برای کشتن علان، جنایت جدید رژیم اشغالگر است. جهاد اسلامی افزود: وضعیت علان وارد مرحله خطرناکی شده و این موضوع کاملاآشکار شده که رژیم اشغالگر تصمیم به قتل وی گرفته است. این جنبش فلسطینی در نهایت از تمامی طرف های مربوط خواست برای نجات محمد علان اقدامات لازم را فورا انجام دهند.

محمد علان، وکیل 31 ساله فلسطینی اهل استان نابلس است که در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی به تمدید مدت زندان وی به شش ماه دیگر، اعتصاب غذای خود را از دو ماه پیش آغاز کرد. محمد علان در پایان سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی دستگیر و به مدت شش ماه زندانی شد. هنوز شش ماه اول زندانی وی تمام نشده بود که رژیم غاصب صهیونیستی وی را به شش ماه دیگر زندان محکوم کرد.