آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۱
صفحه اول
۱

تعیین مسیر جایگزین ترکیه برای سفر کامیون های ایرانی به اروپا

در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با توجه به حوادث اخیر برای ناوگان مسافری و باری در داخل خاک ترکیه مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با صدور اطلاعیه مسیرهای جایگزین از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای تردد به اروپا و بالعکس اعلام کند.

به گزارش ایرنا، یکصد و هشتاد و دومین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای آن در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و مسائل و مشکلات تردد رانندگان ایرانی در داخل خاک ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه حوادث اخیر برای اتوبوس، کامیون و قطار مسافری ایران در خاک ترکیه بررسی و مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با صدور اطلاعیه ای مسیرهای جایگزین از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بزودی

معرفی کند.

در این جلسه انتقال حمل و نقل برخی مواد معدنی از طریق جاده به ریل بررسی و مقرر شد موضوع برای بررسی های بیشتر و بررسی تسهیلات و مشوق های جذب آنها برای حمل مواد معدنی با راه آهن به کمیسیون تخصصی مربوط ارجاع شود.

در این جلسه از آخرین وضع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز گزارشی ارائه شد و درخصوص قطعنامه 2015 مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر نقش حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی در تضمین همکاری های بین المللی برای توسعه پایدار تبادل نظر شد.