آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

دانش آموز آمریکایی همکلاسی هایش را گروگان گرفت

پلیس آمریکا اعلام کرد: دانش آموزی 14ساله چند نفر از همکلاسی ها و یکی از معلمانش را گروگان گرفت. پلیس ویرجینیا با بیان اینکه تمام گروگان ها آزاد شدند و دانش آموز متهم در بازداشت است، اعلام کرد: در این حادثه به هیچ کس آسیبی وارد نشد. نیروهای پلیس پس از دریافت تماسی مبنی بر وقوع گروگان گیری در ساختمان مدرسه، در محل حاضر شدند. این دانش آموز در یکی از کلاس های درس درحالی که به سلاح مجهز بود، معلم و تعدادی از همکلاسی هایش را گروگان گرفته بود. پلیس ویرجینیا پس از صحبت با این دانش آموز او را متقاعد کرد گروگان ها را آزاد و خود را تسلیم کند. تاکنون درباره انگیزه این دانش آموز برای گروگان گیری، اطلاعاتی منتشر نشده است.

تیراندازی مرگ بار در کمپ کولی ها

فردی مسلح با ورود به یکی از چادرهای کولی ها در فرانسه، چهار نفر را با شلیک گلوله کشت و دو نفر را هم به شدت زخمی کرد. فرد ضارب نیز به شدت زخمی شده است. بر اثر این حادثه که در «روآ» واقع در شمال فرانسه روی داد، یک مامور کشته و یک مامور دیگر هم به شدت زخمی شده است. همچنین یک زن، یک مرد و یک نوزاد شش ماهه در میان کشته شدگان هستند. انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست.

آتش سوزی در ساختمان اسکان مهاجران

پلیس آلمان می گوید سالن ورزشی یک مدرسه که به عنوان سرپناهی موقت برای پناه جویان در نظر گرفته شده بود، در یک آتش سوزی مشکوک تخریب شد. احتمال می رود این آتش سوزی که در «نائون» واقع در غرب برلین رخ داد، به عمد انجام شده باشد. طبق اعلام رسانه ها، کسی در این سانحه آسیب ندیده است. معترضان علیه پناه جویان در این منطقه تظاهرات کرده اند. پیش تر «آنگلامرکل»، صدراعظم آلمان، اعتراضات خشونت آمیز در مقابل یکی از مراکز اسکان پناه جویان در شهر شرقی «هایدهناو» در نزدیکی «درسدن» را به شدت محکوم کرده بود. ده ها مامور پلیس در این درگیری ها مجروح شدند. آلمان اعلام کرده است انتظار می رود بیش از 800 هزار پناه جو تا پایان سال جاری میلادی (2015) از این کشور درخواست پناهندگی بکنند. بسیاری از آلمان ها از پناهندگان استقبال می کنند، اما اقلیت کوچکی با اسکان مهاجران مخالف هستند.