آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۱
فرهنگ و هنر
۵

تجلیل از خادمان رضوی در مشهد

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با تجلیل از خادمان نمونه فرهنگی به کار خود پایان داد.

به گزارش مهر، در این آیین که شامگاه سه شنبه در تالار صبای شهر مشهد برگزار شد، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از خادمان فرهنگی گفت: فرهنگ عمومی و سبک زندگی اکنون به پاشنه آشیل و نقطه آسیب پذیر کشور تبدیل شده است. امروز بیش از گذشته نیازمند شناسایی گسست های فرهنگی هستیم و نباید فراموش کنیم ترویج فرهنگ رضوی و تبلیغ این فرهنگ، نقش تاثیر گذاری در مقابله با هجمه های دشمنان دارد. در ادامه از غلامحسین امیرخانی، رئیس انجمن خوشنویسان ایران برای همراهی در راه اندازی اولین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با برگزاری مجمع خوشنویسان ایران در مشهد مقدس و کمک به نهادینه شدن 13 دوره جشنواره خوشنویسی رضوی، قدردانی شد.

دکتر احمد پاکتچی، عضو مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی هم برای ساماندهی گروه محققان و نویسندگان و اقدام مشترک در تالیف دو کتاب مرجع در زمینه ابعاد زندگانی و شخصیت حضرت امام رضا (ع) و حجت الاسلام سید علی طباطبایی موسس بیت الرضا(ع) در بافق یزد هم به دلیل انجام فعالیت های مستمر در حوزه فرهنگ رضوی با جذب گسترده جوانان و راه اندازی کاروان زائران پیاده از بافق یزد به مشهدالرضا (ع) تجلیل شدند.

مجید ملامحمدی، نویسنده آثار کودک و نوجوان به خاطر تالیف کتب کودک و نوجوان با 20 اثر برگزیده در زمینه داستان های مذهبی و سه کتاب درباره امام رضا(ع) و زهرا باقری فعال حوزه فضای مجازی به دلیل پایه گذاری و ایجاد دو هفته نامه الکترونیکی با نام باب الکریمه(س) و باب الجواد(ع) از شهریور سال 91 قدردانی شدند.