آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۱
سلامت
۱۶

زندگی بدون طعم دارو

شکی وجود ندارد که با داشتن یک برنامه تغذیه ای سالم و متنوع که نیاز بدن را به انواع مواد غذایی مورد نیاز یعنی چربی، پروتئین، لبنیات، میوه و سبزی، غلات و در واقع انواع ویتامین ها و مواد معدنی تامین کند، نیازی به هیچ نوع دارویی حتی مکمل های ویتامینی نخواهید داشت.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات غذایی سالم و طبیعی با تقویت سیستم ایمنی، مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی و برونشیت افزایش می دهد. بررسی ها نشان داده است ویتامین A که در سبزیجاتی چون هویج و اسفناج وجود دارد، مخاط مجاری تنفسی را تقویت می کند. همچنین متخصصان معتقدند ویتامین C موجود در مرکبات به نوبه خود از هر آنتی بیوتیکی در مبارزه با عفونت ها و خستگی قوی تر است. کما این که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها نیز بدن را در مبارزه با میکروب ها ضعیف می کند.

به خاطر داشته باشید مصرف سیر و پیاز نیز با تقویت سیستم ایمنی، قوای بدنی را برای مبارزه با عوامل عفونی و باکتریایی افزایش می دهد. حتی بررسی های محققان انگلیسی نشان می دهد افرادی که بیش از شش حبه سیر خام در طول هفته مصرف می کنند 30 تا 50 درصد کمتر به سرطان های گوارشی مبتلامی شوند.

اگر می خواهید زندگی تان را کمتر با طعم دارو تلخ کنید از مصرف آنتی اکسیدان ها یعنی میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز که سرشار از ویتامین های A، C و E هستند و نیز منابع غذایی دریایی که سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 دارند، غافل نشوید.

به بیان دیگر، یک رژیم غذایی سالم، ورزش مرتب روزانه و بهره گیری از مهارت های کنترل استرس و اضطراب را الگوی زندگی خود قرار دهید تا برای سال های طولانی، رنگ دارو و بیماری نبینید.