آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۱
حوادث
۱۹

3 بار اعدام؛ مجازات آتش افروز قاتل

حکم سه بار قصاص مرد جوانی که ویلای همسر موقتش را در دماوند به آتش کشیده و باعث مرگ یک پسر معلول و دو زن میانسال شده بود، در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش جام جم، دوم تیر سال 91 ماموران در جریان وقوع یک آتش سوزی در دماوند قرار گرفته و به محل حادثه اعزام شدند. ماموران مشاهده کردند یک خانه ویلایی متعلق به زنی جوان آتش گرفته و تمام مهمانان در میان شعله های آتش گرفتار شده اند. پس از خاموش شدن شعله های آتش، توسط آتش نشانان، مشخص شد پسری به نام خلیل که معلول جسمی بود و دو زن میانسال به نام های فروغ و محبوبه که برای تفریح به ویلارفته بودند، کشته شده اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد صاحب ویلابا مردی به صورت موقت ازدواج کرده و با هم اختلاف داشتند. ماموران که به این مرد مشکوک شده بودند او را تحت تعقیب قرار داده و بازداشت کردند.

متهم در اظهاراتش گفت: چند وقت پیش با این زن آشنا شدم و او را به عقد موقتم درآوردم، اما با کارهایش باعث شد تا شرکتم را از دست بدهم و از همسرم جدا شوم. او زندگی مرا خراب کرده بود و دیگر جواب تلفن هایم را نمی داد. به همین دلیل به ویلای او در دماوند رفتم تا با هم صحبت کنیم که متوجه شدم در ویلامهمانی برگزار کرده است. من بنزینی را که همراه داشتم روی خودم ریختم تا خودکشی کنم، اما ناگهان ویلاآتش گرفت. گمان می کنم آتش سوزی به خاطر انفجار بخاری داخل ویلارخ داده بود.

با اعتراف این مرد پرونده وی برای رسیدگی، به دادگاه کیفری فرستاده شد و قضات دادگاه پس از برگزاری جلسه محاکمه، حکم به سه بار قصاص متهم دادند. دو روز پیش این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال و شمارش معکوس برای حکم مرگ این مرد آغاز شد.