آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۶۵
بازار دیجیتال
۲۵

خبر

ابراز تردید واعظی برای اجرایی شدن طرح رجیسترینگ موبایل

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات درباره آغاز طرح رجیسترینگ (ثبت موبایل) از مهرماه ابراز بی اطلاعی کرد.

محمود واعظی در مراسم افتتاح سایت های مانیتورینگ فرکانسی شمال غرب و غرب کشور گفت: همواره این موضوع مطرح بوده که برای کاهش حجم قاچاق و ردیابی گوشی پس از سرقت امکان رجیستر بتواند کمک کننده باشد، اما از اینکه قرار است این طرح از مهرماه اجرایی شود، تردید داریم و باید اطلاعات تکمیلی بیشتری برای پاسخ به این سوال را از همکاران بگیرم.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به خواسته نماینده صداوسیما برای سیگنال رسانی رایگان توسط وزارت ارتباطات گفت: صداوسیما محل تامین اعتبار از جمله درآمد تبلیغات دارد و برای مثال همراه اول و ایرانسل هر یک سالانه مبلغ 70 میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی می پردازند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وظیفه وزارت ارتباطات است که آنچه امکانات دارد در اختیار صداوسیما قرار دهد اما صداوسیما نیز ردیف بودجه ای دارد و نباید از وزارت ارتباطات توقع خدمات رایگان داشته باشد.

پوشش مرزهای الکترونیکی ایران به 53 درصد رسید

خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات گفت: پوشش مرزهای الکترونیکی ایران از لحاظ جغرافیایی به 53 درصد رسید.

علی اصغر عمیدیان حفاظت از مرزهای الکترونیکی را در دریا، زمین و فضا از جمله اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای مراقبت از فضای فرکانسی کشور و جلوگیری از ورود فرکانس های ناپاک و بدون مجوز و اعمال حاکمیت در این فضا، نیازمند مرکز مدیریت فضای فرکانسی هستیم.

وی سالم سازی طیف فرکانس را در جهت ایجاد امنیت کشور و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری برشمرد و گفت: هم اکنون مانیتورینگ فضای فرکانسی در 9 منطقه کشور انجام می شود. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه مجلس برای حفاظت از مرزهای الکترونیکی گفت: از لحاظ پوشش جغرافیایی، پوشش مرز الکترونیکی ایران از 37 درصد به 53 درصد رسیده که امیدواریم با حمایت مجدد مجلس شورای اسلامی این پوشش افزایش یابد.