آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۲۸
سیاست
۲

سرخط خبرها

ایلنا: اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: اظهارات کسانی که این موضوع را مطرح می کنند که برخورد مناسب با یک زندانی می تواند زمینه جابه جایی یک مسوول را فراهم کند، نشان می دهد که نسبت به زندانبانی اسلامی آشنایی ندارند.

فارس: شورای نگهبان شش لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و کشورهای مختلف را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست و آنها را تایید کرد.

ایسنا: مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، با بیان اینکه باید قانون و مقررات، ملاک اصلی و اساسی در برنامه ریزی دولت ها باشد، گفت: دولت یازدهم با این فهم و درک روشن که برای خدمتگزاری درست و مناسب به مردم باید قانون را در همه ابعاد مورد احترام قرار دهد، همواره در این جهت گام برداشته است.

تسنیم: سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از برگزاری جلسات مستمر این کمیسیون در سه هفته آینده و در تعطیلات تابستانی نمایندگان خبر داد.

فارس: حمید رسایی، نماینده تهران گفت: متاسفانه در روز بازگشایی مجدد لانه روباه در آغاز هفته دولت تعدادی از دانشجویان که در اعتراض به جنایت های انگلیس خبیث مقابل لانه روباه حضور داشتند (دختر و پسر) با دستور وزارت کشور توسط نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در حالی که مدتی قبل بعد از توافق هسته ای عده ای پورشه سوار در حالی که روی لباس شان I LOVE USA بود رقصیدند و امنیت آنها تامین شد.

جماران: سیدحسین هاشمی، استاندار تهران اظهار داشت: بیش از 70 درصد مسائل امنیتی کشور شامل تجمعات، اعتصابات و... در تهران رخ می دهد، اما در دو سال اخیر با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی اجازه نداده ام کوچک ترین هزینه ای برای کشور، نظام و دولت ایجاد شود و از روز اول برخورد فیزیکی را ممنوع کردیم: لذا در اجتماعات یک بار هم برخورد فیزیکی را مشاهده نکرده ایم.