آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۶۵
بازار دیجیتال
۲۶

ابزاری برای تصویربرداری به همراه صدا و لینک در ویندوز 10

هرچند که ویندوز 10 به طور پیش فرض از یک برنامه مخفی برای تهیه اسکرین شات بهره می برد، اما مایکروسافت برای راحتی کار افرادی که به طور معمول از این قابلیت برای تولید فیلم های آموزش استفاده می کنند از ابزاری اختصاصی تحت عنوان اسنیپ رونمایی کرده است.

ابزار Snip که برای تصویربرداری از صفحه نمایش با قابلیت ضمیمه کردن صدا و لینک توسعه داده شده، عضو جدید خانواده آفیس به حساب می آید که حالادر حالت پیش نمایش قرار داشته، با این حال از طریق این لینک کاربران مشتاق می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. کاربران با بهره گیری از این نرم افزار می توانند از صفحه نمایش دستگاه خود برای تولید فیلم های آموزشی حرفه ای اسکرین شات تهیه کنند و سپس روی آن تغییرات لازم را ایجاد کرده یا در صورت نیاز به آن یادداشت یا فایل صوتی اضافه کنند؛ البته امکان به اشتراک گذاری مستقیم فیلم تولیدشده نیز امکان پذیر است.

در حالت پیش فرض، پس از راه اندازی ابزار Snip، این برنامه در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار می گیرد و تا زمانی که ماوس خود را به آن ناحیه نزدیک نکنید محو می ماند. پس از ثبت اسکرین شات دلخواه، می توانید همچون یک تخته وایت برد روی آن یادداشت هایی قرار دهید یا فایل صدای خود را اضافه کند که در این صورت، فایل خروجی در قالب MP4 در سرورهای شرکت سازنده ذخیره شده و خیلی راحت کد embedded آن برای قرار دادن در وب سایت دلخواه در اختیار شما قرار می گیرد؛ البته اگر نمی خواهید فایل خروجی در سرورهای مایکروسافت آپلود شوند، می توانید در پایان کار آنها را روی سیستم خود ذخیره کنید. یکی از دیگر مزیت های اسنیپ، فشرده سازی حجم ویدئوهای ضبط شده است که امکان اشتراک گذاری آنها را راحت تر می کند. این برنامه هنوز در حالت بتا قرار داشته و انتظار می رود در نسخه های آتی امکانات بیشتری به آن افزوده شود.