آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۵۶۵
گردشگری
۱۷

رئیس سازمان میراث فرهنگی:با وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی مخالفت شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بعید می دانم سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل شود. مسعود سلطانی فر که پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری سیما شرکت کرده بود، با بیان این مطلب اظهار کرد: چه سازمان بمانیم و چه به وزارتخانه تبدیل شویم، وظایف و مسوولیت های قانونی مان را انجام می دهیم.

وی افزود: طرح هایی مطرح شده که در کمیسیون تخصصی با آن مخالفت شده است؛ زیرا وزارتخانه ها نباید از این تعدادی که هستند بیشتر شوند. او همچنین درباره تشکیل جلسه شورای عالی میراث فرهنگی بعد از هشت سال تعطیلی گفت: در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موارد بسیاری داریم که نیاز به تجدید نظر در آیین نامه ها و ضوابط آنهاست. موفق شدیم بعد از برطرف شدن موانع، این شورا را دو هفته پیش تشکیل دهیم و معمولااین شورا دو تا چهار بار در سال تشکیل جلسه می دهد. معاون رئیس جمهور در ادامه درباره تعیین نیروهای متخصص در سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: انتقال پژوهشگاه از تهران به شیراز و سازمان صنایع دستی از تهران به اصفهان که در دولت گذشته اتفاق افتاد، به بضاعت کارشناسی و توان مدیریتی این سازمان صدمات بسیاری وارد کرد.

سلطانی فر افزود: متاسفانه ما امروز در سازمانی هستیم که نزدیک به هفتاد و چند درصد نیروهای آن غیرکارشناس هستند؛ اما تلاش من بر این بوده که مدیران سازمان را از داخل آن انتخاب کنم. وی در این گفت وگو به مشکل سرویس های بهداشتی نیز پرداخت و گفت: با توجه به اختیاراتی که در حیطه وزارت راه و ترابری و شهرسازی در زمینه گسترش مجتمع های تجاری بین راهی به این وزارتخانه داده شده است، امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم و سرمایه گذاران بخش خصوصی به صحنه بیایند و با برنامه ریزی هایی که وزارت راه و شهرسازی انجام داده این مشکل را حل کنیم. همچنین به گزارش میراث آریا، صبح دیروز سلطانی فر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری، به استان کرمانشاه سفر کرد. معاون رئیس جمهوری در این سفر، با حضور در فرودگاه این استان، مسیر ورودی- خروجی حجاج فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه را افتتاح کرد. در کنار این، افتتاح هتل 5 ستاره لاله در محل کاروانسرای شاه عباسی بیستون و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وی به این استان بود.