آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۳
اقتصاد
۵

خبر

تورم تک نرخی می شود

ایسنا: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت تک نرخی کردن تورم را جزء برنامه های دولت در دو سال آینده برشمرد و گفت: دولت در تلاش است تا رشد اقتصادی را به هشت درصد برساند طوری که مردم این تغییر در وضعیت اقتصادی را در سفره های خود احساس کنند.

چک متحد الشکل، نیمه دوم سال

فارس: دبیرکل بانک مرکزی از عرضه چک های متحدالشکل بانک مرکزی در نیمه دوم امسال خبر داد. محمود احمدی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی چک ها، اظهار کرد: چک های جدید مطمئنا از نظر شکل و اندازه متحدالشکل خواهند بود، در فاز اول ممکن است برخی فیچرهای چک توسط دستگاه خوانده نشود اما در فاز بعدی امکان خواندن این فیچرها به وسیله دستگاه فراهم می شود و دیگر نیازی نیست شعبه اطلاعات را دوباره وارد سیستم کند.

سوخو های روسی در ایران

ایرنا: هم زمان با اعلام رسیدن ارزش قراردادهای خرید و لیزینگ هواپیمای مسافری مدرن سوپرجت-100 ساخت مشترک روسیه و غرب در نمایشگاه بین المللی ماکس- 2015 مسکو به بیش از دو میلیارد دلار، مدیر سوخو از برنامه این شرکت برای فروش صد فروند از این هواپیما به ایران خبر داد. با توجه به اینکه در عرض چهار روز قراردادهای زیادی برای فروش 60 فروند از این هواپیما امضا شده است، انتظار می رود تا روز یکشنبه و پایان کار نمایشگاه، شرکت های دیگر نیز برای دراختیارگرفتن این هواپیمای صدنفره با شرکت سوخو قرارداد امضا کنند. شرکت هواپیماسازی سوخو سازنده هواپیمای سوپرجت -100 با شرکت هواپیمایی روسی رد وینگس قراردادی برای فروش 15 فروند از این هواپیما امضا کرد.

افشای مذاکرات پشت پرده

فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی چهار هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.