آرشیو شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۳
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

برخورد با پدیده زمین خواری در البرز

دستگاه قضایی استان البرز برای برخورد قاطع با زمین خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و آلوده کردن محیط زیست در این استان عزم جدی دارد. به گزارش ایرنا، «احمد فاضلیان» رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری اشتهارد و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان، گفت: مقابله با زمین خواری و جلوگیری قاطع از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و پیگیری موضوع تصفیه خانه در اشتهارد از مواردی است که به طور جدی پیگیری می شود.

رونمایی از «کلیله و دمنه»به زبان کردی

ترجمه کردی کتاب «کلیله و دمنه» با حضور خانواده زنده یاد «احمد قاضی» و جمعی از مسئولان کردستان در دانشکده ادبیات سنندج رونمایی شد. به گزارش فارس، «احمد قاضی» عمر با ارزش خود را صرف ادبیات زبان کردی کرد و مترجم، زبان شناس، طنزنویس، روزنامه نگار و نویسنده بزرگی بود. گفتنی است، در این مراسم 500 جلد از کتاب «احمد قاضی» توسط ادارات مختلف حاضر در مراسم خریداری شد.

پرداخت مطالبات پیمانکاران مسکن مهر تا پایان امسال

مطالبات پیمانکاران مسکن مهر در استان سمنان تا پایان امسال پرداخت می شود. «محمد زندوکیلی» استاندار سمنان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تا پایان امسال، کارهای مسکن مهر دولتی در سمنان به اتمام می رسد؛ 5 مدرسه در مسکن مهر تحویل داده می شود و پاسگاه انتظامی آن نیز تکمیل خواهد شد. استاندار سمنان از گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان سمنان تا پایان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت گاز استان 300 کیلومتر لوله کشی گاز انجام داده و امید می رود تا پایان امسال روستایی بدون گاز نماند.

راه اندازی 515 طرح مخابراتی اصفهان

طرح پیوند (انتقال باند پهن درون استانی)، 515 طرح مخابراتی و 800 کیلومتر فیبرنوری درون استانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 60 میلیارد ریال با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید. به گزارش ایرنا، برای اجرای 515 طرح مخابراتی بیش از 356 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. این طرح ها در شهرستان هایی نظیر نایین، مبارکه، چادگان و شهرضا، کاشان، اصفهان، نطنز، تیران و کرون، فلاورجام، سمیرم، نجف آباد و فریدن اجرایی شده است.