آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۸۴۶۳
بین الملل
۹

شمار تلفات کشتی غرق شده در آب های لیبی به 111 نفر رسید

هلال احمر لیبی دیروز اعلام کرد که تاکنون جسد 111 مهاجر را که نزدیک سواحل این کشور دچار سانحه شد، از آب گرفته است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، «محمد مصراتی» سخنگوی هلال احمر لیبی اعلام کرد که تاکنون 111 جسد از آب گرفته شده و ده ها نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.وی همچنین ادامه داد: کشتی سانحه دیده حامل حدود 400 مسافر بود که 198 نفرشان نجات یافته اند.

گفته می شود این افراد مهاجران غیرقانونی عازم اروپا بوده اند.روز جمعه مصراتی از پیدا شدن جسد 76 مهاجر سوار بر این کشتی خبر داد. کشتی مذکور نزدیک بندر زواره واقع در غرب لیبی دچار حادثه شد.لیبی با برخورداری از یک هزار و 770 کیلومتر خط ساحلی سال هاست که به سکوی پرشی برای آفریقایی های طالب مهاجرت به اروپا تبدیل شده است. بیشتر این مهاجران با هدف مهاجرت به ایتالیا عازم این سفر پرخطر می شوند.درگیری در کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله سوریه نیز سبب شده است که لیبی برای افرادی که قصد فرار از خشونت های منطقه را دارند به کشوری ترانزیت تبدیل شود.قاچاقچیان انسان نیز از هرج و مرج لیبی برای توسعه کسب و کار پر رونق خود بهره برداری کرده اند.لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 صحنه درگیری و هرج و مرج است.

این کشور در حال حاضر دارای دو دولت و دو پارلمان موازی است که هر یک تحت حمایت برخی گروه های شبه نظامی قرار دارند.داعش نیز از سال گذشته تاکنون تلاش کرده است با بهره برداری از خلاامنیتی لیبی جای پایی برای خود در این کشور نفت خیز ایجاد کند.از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود 2 هزار و 500 نفر به امید رسیدن به خاک اروپا در این چهارراه مدیترانه ای جان خود را از دست داده اند.