آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آخرین فرصت تهران برای یک طراحی ایده آل شهری

احداث بزرگ ترین بیمارستان هسته ای غرب آسیا در بوستان ولایت

پس از گذشت بیش از 4 سال از افتتاح فاز نخست بوستان بزرگ ولایت در محل اراضی پادگان قلعه مرغی، این روزها شهرداری تهران مشغول طراحی فاز دوم توسعه این اراضی 300 هکتاری است و تاکنون احداث یک بیمارستان هسته ای هزار تختخوابی در این اراضی قطعی شده است.

حدود دو ماه پیش بود که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران از برنامه ریزی برای احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته ای غرب آسیا خبر داد و اعلام کرد کلنگ زنی این بیمارستان در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

در آن زمان هنوز خبری از مکان یابی این بیمارستان منتشر نشده بود اما سید مازیار حسینی، مشاور ویژه شهردار تهران در امور زیرساخت های شهری، در این رابطه به تسنیم گفت: طی یک توافق سه جانبه میان شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است این بیمارستان فوق تخصصی در اراضی بوستان ولایت احداث شود.

به گفته وی، این بیمارستان هزار تختخوابی بخشی از پروژه ای موسوم به دهکده سلامت خواهد بود که برای نخستین بار در کشور تنها به درمان نخواهد پرداخت، بلکه موضوع سلامت را پیش از درمان و با تمرکز بر پیشگیری پوشش داده و پس از درمان نیز مقوله بازتوانی را دنبال می کند.

حسینی با اشاره به محوریت فناوری هسته ای در شیوه های درمانی این بیمارستان، گفت: مقرر شده موضوع «پروتون درمانی» و «گاما نایف» به عنوان تکنولوژی های برجسته درمان در جهان، سطح بسیار بالایی از درمان را برای کشور میسر کند و دیگر کشورهای منطقه نیز از مواهب این فناوری بهره مند شوند. ضمن اینکه احداث این بیمارستان در بوستان ولایت یک موقعیت ممتاز برای جنوب شهر محسوب می شود.

مشاور ویژه شهردار تهران از اراضی 300 هکتاری پادگان سابق قلعه مرغی به عنوان آخرین فرصت پایتخت برای یک طراحی شهری ایده آل یاد کرد و افزود: بوستان بزرگ ولایت که 63 هکتار وسعت دارد، به صورت فعلی حفظ خواهد شد و در عین حال 15 درصد از کل این عرصه به مستحدثات جدیدی اختصاص خواهد یافت که بخشی از آنها در قالب دهکده سلامت صورت می گیرد.