آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری: زیرزمین موزه ملی تا دهه فجر موزه می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تبدیل زیرزمین موزه ملی ایران که در حال حاضر انباری است، به موزه تا دهه فجر امسال خبر داد.

مسعود سلطانی فر دیروز در مراسم افتتاح طبقه دوم موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: پیش از آن که رئیس سازمان میراث فرهنگی شوم موزه های بسیاری را دیده ام؛ در بعضی از موزه ها با این که ساعت ها اشیای موزه را نگاه کرده ام اما احساس می کنم باز هم نیاز به دیدن آنها دارم. گردشگران خارجی در موزه ملی ما هم باید این گونه باشند یعنی در طول یک ساعت نتوانند تمام اشیای موزه را ببینند.

وی افزود: به همین دلیل گفته ایم که تمام انباری ها در موزه ملی باید تبدیل به موزه شود.معاون رئیس جمهور تصریح کرد: طی 10 تا 15 هفته پایانی سال 93، هر هفته چهارشنبه ها در موزه ملی حضور داشته ام و بازگشایی موزه های جدید را بررسی کرده ام. یک روز کامل مخازن را دیده ام که 25 مخزن با 200 هزار شیء وجود داشت که خاک می خوردند.سلطانی فر افزود: در حال حاضر فضای موزه 4 برابر گذشته شده است و امروز طبقه دوم موزه ایران باستان که بعد از انقلاب به منظور ساماندهی بسته شده بود و موزه دوران اسلامی بعد از گذشت 9 سال افتتاح شد.رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طبقه زیرزمین موزه ملی ایران نیز که در حال حاضر انبار است تا دهه فجر به عنوان موزه افتتاح می شود.سلطانی درباره ساختمان کنار موزه ملی گفت: این ساختمان که مربوط به کتابخانه ملی است بنا بر این شده که تخلیه و تبدیل به موزه شود.به گزارش خبرگزاری فارس، وی آخرین پرونده برای بازگشت اشیای تاریخی خارج از کشور را بازگشت الواح هخامنشی اعلام کرد و گفت: این پرونده به جاهای خوبی رسیده است و ان شاء ا... دادگاه آن برگزار خواهد شد.معاون رئیس جمهور درباره احتمال وقوع زلزله و خسارات احتمالی در موزه ملی ایران نیز گفت: گروه های مهندسان مشاور این موضوع را بررسی کرده اند و نگرانی وجود ندارد.