آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۰
جهان
۶
آمریکا

انتقاد ریکی مارتین از دونالد ترامپ

بهار سرلک

به تازگی «ریکی مارتین» با انتشار یادداشتی آشکارا اعلام کرد که طرفدار نامزد حزب جمهوریخواه ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» نیست.

ریکی مارتین، ستاره سبک موسیقی پاپ لاتین یادداشت اختصاصی برای برنامه خبر «یونی ویژن» نوشت و

در آن از دونالد ترامپ انتقاد کرد. ریکی مارتین در این بیانیه نوشته است: «حقیقت اینکه ترامپ جرات آزادانه اذیت کردن جامعه لاتین را دارد خونم را به جوش می آورد.» همچنین در این یادداشت که روز چهارشنبه به چاپ رسید، ریکی مارتین به شدت از ترامپ به خاطر نظرات «نژادپرستانه، پوچ، بی منطق و بی فکر» او انتقاد کرد.

مارتین در این یادداشت نوشت: «از ابتدای کار مقصود او روشن است: حرف هایی می زند که به دوره بربر برمی گردد و برای اینکه در منظر عمومی به چشم بیاید و رای کسب کند یا در رسانه ها دیده شود مدام دروغ به هم می بافد.»

پس از اینکه دونالد ترامپ در نشست مطبوعاتی روزنامه نگار مکزیکی امریکایی «خورخه راموس» را بیرون کرد، این یادداشت اختصاصی منتشر شد. ترامپ به راموس که شناخته شده ترین گوینده خبر اسپانیایی در ایالات متحده امریکاست، گفت: «برگرد و به یونی ویژن خودتان برو» سپس مامور امنیتی این خبرنگار را از نشست بیرون برد.

مارتین در دفاع از راموس می نویسد: «او فقط وظیفه خود را انجام می داد. اتفاقی که برای راموس، یکی از محبوب ترین و محترم ترین لاتین ها افتاد دور از حد انتظار بود.» مارتین در ادامه می افزاید: «رفتار ترامپ من را شگفت زده نکرد. چیزی که من را به تعجب واداشت این است که ما هیسپانیک ها اتهام ها و خشونت ها را که در حق مان می شود می پذیریم و اجازه می دهیم افرادی مثل ترامپ شان و مقام ما را به بازی بگیرند. دیگر کافی است.»

مارتین در ادامه از جامعه لاتین می خواهد با این رفتارهای اهانت آمیز برخورد کنند و به ترامپ اجازه ندهند قدرت خود را به رخ لاتین ها بکشد.

مارتین در خطاب به دونالد ترامپ می نویسد: «بیگانه ترسی استراتژی سیاسی و پایین ترین سطحی است که برای دستیابی به قدرت می توانی در آن فرو روی.» این خواننده سپس خطاب به مردم لاتین می نویسد: «این مساله ما را با هم متحد می کند و باید با هم علیه آن مبارزه کنیم، نه تنها برای خودمان بلکه برای تکامل انسانیت و نسل بعد از ما.»