آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۶
اقتصادی
۵

توتال در ایران پمپ بنزین می سازد

یک مقام مسئول با اشاره به تمایل شرکت های نفتی جهان به منظور ساخت جایگاه سوخت در دوران پساتحریم، اعلام کرد: احتمال لغو تحریم ها و آزادسازی قیمت ها، انگیزه خارجی ها را برای جایگاه سازی افزایش داده است.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه اخیرا دستور العمل جدید ساخت جایگاه سوخت در کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید، ساخت جایگاه های جدید بنزین و گازوئیل در کشور باید به صورت انبوه و توسط شرکت های برند و معتبر انجام شود. مظلومی درخصوص اظهار تمایل احتمالی شرکت های بزرگ بین المللی نفت جهان برای ساخت جایگاه سوخت در ایران در دوران پساتحریم، اظهارداشت: تاکنون شرکت توتال فرانسه به همراه شریک ایرانی خود به صورت غیر مستقیم مذاکراتی را به منظور ساخت جایگاه سوخت در کشور انجام داده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین از اظهار تمایل چند شرکت بزرگ نفتی خارجی با استفاده از شرکای داخلی به منظور ساخت جایگاه سوخت در کشور خبر داد و افزود: با نزدیک شدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت های جهانی، انگیزه شرکت های بزرگ بین المللی برای ساخت جایگاه سوخت در ایران افزایش می یابد.