آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۷
صفحه اول
۱

آماده باش برای مقابله با طوفان

گروه اجتماعی: طوفان دیروز برای دومین روز چندین استان کشور را درنوردید و در پایتخت نیز هشدار طولان تکرار شد. شامگاه دوشنبه نیز طوفان با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت نقاط مختلف استان تهران و البرز را در نوردید. «احد وظیفه» مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این طوفان را برای تهران و البرز و چند استان دیگر پیش بینی کرده بود: «هادی رحمتی» مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران ظهر دیروز از آمادگی مدیریت بحران پایتخت خبر داد.

همچنین به گفته «مهرداد قطره» مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری طوفان خاک باعث شد تا خورشید در شهرهای لردگان و بروجرد برای مدتی ناپدید شود و آسمان به سیطره ریزگردها در آید. به گفته او ذرات گرد و غبار امروز هم در چهار محال و بختیاری ادامه دارد. او شدت آلودگی ذرات گرد و غبار در شهر لردگان را 180 میکرو گرم بر متر مکعب اعلام کرد. این ذرات استفاده از ماسک را برای سالمندان در چهارمحال و بختیاری ضروری کرد.

محمدهادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست تهران نیز از افزایش 16درصدی بیماران ریوی و5درصدی بیماران قلبی درپی طوفان روز دوشنبه خبر می دهد. به گفته او افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق هوا در اثر طوفان اخیر و درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران موجب تشکیل جلسه فوری کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران در محل استانداری شد. این اولین جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار در سال 94 بود که در پس طوفان روز دوشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد.توقف فعالیت معادن شن و ماسه تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ماحصل برگزاری این جلسه بود.همچنین در این مدت دستگاه های امدادی و خدماتی باید در این مدت آمادگی کامل داشته باشند. تا لحظه نگارش این گزارش هیچ آماری از تلفات و خسارت احتمالی طوفان روز سه شنبه مخابره نشده است.