آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۷
اجتماعی
۴

تاکید مدیرعامل ایرنا بر گسترش همکاری های رسانه ای بین ایران و ترکیه

هیاتی از خبرگزاری آناتولی ترکیه دیروز با محمد خدادی مدیرعامل ایرنا دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های رسانه ای میان دو خبرگزاری تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، در این ملاقات که محمد ازتورک مدیربخش زبان های خارجه، حکمت گوگ مسئول اخبار فارسی، یونس چلیک مدیر توسعه امور خبرگزاری و چند تن دیگر از مدیران آناتولی حضور داشتند، مدیرعامل ایرنا با اشاره به اشتراک های فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه و شرایط حساس منطقه گفت: تقویت ارتباطات میان خبرگزاری های دو کشور موجب از بین رفتن سوء تفاهم های احتمالی است.

خدادی ارتباط بیشتر میان خبرگزاری ایرنا و آناتولی را در شناساندن شرایط ایران و ترکیه و رساندن اخبار موثق به مردم دو کشور بسیار موثر ارزیابی کرد. وی همچنین گسترش همکاری های حرفه ای میان این دو رسانه را موجب شناخت هر چه بیشتر فعالان اقتصادی و دیپلمات های دو کشور از اوضاع و شرایط داخل ایران و ترکیه دانست و انجام دیدارهای مستقیم مدیران عالی و میانی دو خبرگزاری را در این زمینه موثر خواند. مدیر بخش زبان های خارجی آناتولی نیز در این دیدار ایران را کشور دوست و برادر برای مردم ترکیه دانست و ایجاد کانال های مختلف رسانه ای میان ایران و ترکیه از جمله ایجاد بخش فارسی اخبار خبرگزاری آناتولی را از راه های توسعه ارتباط و شناخت مردم دو کشور از یکدیگر عنوان کرد. حکمت گوگ مدیر بخش فارسی آناتولی نیز در این دیدار با ارزیابی نقش سازنده ایرنا، خبرگزاری ایرنا را دارای اهمیت ویژه ای برای آناتولی دانست و افزود: مسئولان خبرگزاری آناتولی به این امر توجه دارند که هر چه روابط ایران و ترکیه موثرتر باشد به نفع دو کشور است.