آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۷
زندگی
۱۳
بخشش

دو مرگ سبز

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری، از اهدای 6 عضو دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند عضو در استان خبر داد.

زهرا سیاح به ایرنا گفت: جوان 27 ساله ساکن لردگان به نام محمد جلیل چهارم شهریورماه جاری بر اثر جراحات وارده ناشی از تصادف با موتور سیکلت در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد پذیرش و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.

وی اظهارداشت: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار توسط پزشکان، صبح امروز با رضایت خانواده،کبد و کلیه های وی برای اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو جداسازی شد. سیاح ادامه داد: یکی از کلیه های این جوان مرگ مغزی در پنجمین عمل پیوند کلیه در استان به بیمار نیازمند فارسانی پیوند زده شد و کبد و کلیه دیگر وی به دلیل نبود متقاضی پیوند در استان به اصفهان و شیراز منتقل شد.

وی همچنین افزود: بیمار 45 ساله دیگری با نام کفایت قاسمپور اهل ناغان شهرستان کیار بر اثر تومورمغزی در تاریخ دوم شهریورماه در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد پذیرش شد. وی ادامه داد: کبد و کلیه های این بیمار نیز پس از تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان، با رضایت خانواده وی جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز و اصفهان منتقل شد. به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون در چهارمحال و بختیاری، اعضای 12 بیمار مرگ مغزی، به نیازمندان اهدا شده است. استان چهارمحال وبختیاری به نسبت جمعیت از نظر اهدای عضو در کشور در رده برتر این عمل خداپسندانه قرار دارد.