آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۷
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

تودیز زمان (ترکیه): مسلمانان برای نخستین بار دانشگاهی اسلامی در امریکا راه اندازی کردند. رایان مکنزی یکی از قانونگذاران ایالت پنسیلوانیا در مراسم افتتاح این دانشگاه، آموزش اسلامی را پادزهری در برابر افراط گرایی خواند.

عرب نیوز (عربستان سعودی): وزیر دفاع ژاپن از خرید یک سپر ناوشکن پیشرفته مجهز به رادار و همچنین جنگنده های پیشرفته F35 خبر داد. گزارش ها همچنین از تصویب بیش از 5/1 تریلیون ین ژاپن در بخش دفاعی حکایت دارد که در مقام مقایسه با سال قبل 2/2 درصد افزایش را نشان می دهد.

گلف نیوز (امارت): استاندار مآرب اعلام کرد، حدود 3000 نیروی یمنی از سوی عربستان به منظور نبرد با نیروهای حوثی در حال آموزش هستند. سلطان الرادا همچنین گفت: طی روزهای اخیر سربازان زیادی از مرز عربستان وارد این استان شدند و به همین خاطر طی روزهای آتی شاهد نبردی جدی در صنعا خواهیم بود.

تایمز (انگلیس): دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قانون دستمزد ملی کشورش را اعلام کرد. طبق قانون جدید هر ساعت کار ارزشی در حدود 9 پوند دارد. روسای شرکت ها مکلف به اجرای این قانون هستند و در صورت پرداخت دستمزد پایین با جریمه های سنگین روبه رو خواهند شد.