آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۲
اقتصاد
۴

تشکل ها

افزایش چشمگیر واردات سیگار

براساس آمار گمرک واردات سیگار در مرداد ماه از نظر وزنی 31/ 103 درصد و از نظر ارزشی 57/ 56 درصد افزایش یافت. در پنج ماهه نخست سال جاری 1/ 6 هزار تن سیگار حاوی توتون به ارزش 0/ 41 میلیون دلار به کشور وارد شد. واردات این کالادر مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 68/ 30درصد و از نظر ارزشی 67/ 15 درصد افزایش یافت. این گزارش می افزاید که در مردادماه 4/ 1 هزار تن سیگار حاوی توتون به ارزش 4/ 8 میلیون دلار به کشور وارد شد. واردات این کالادرمقایسه بامدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 31/ 103 درصد و از نظر ارزشی 57 /56 درصد افزایش یافت.

پرداخت مطالبات گندم کاران تا هفته آینده

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات 1700 میلیارد تومانی گندم کاران تا هفته آینده خبر داد. علی قنبری اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از هفت میلیون و 860 هزار تن گندم به ارزش 9150 میلیارد تومان از گندم کاران خریداری و بالغ بر 7300 میلیارد تومان آن پرداخت شده است. مطالبات گندم کاران بابت تحویل محصول به دولت حدود 1700 میلیارد تومان است.

پیش بینی تولید 300 تن زعفران

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بارندگی های اواخر سال گذشته و اوایل امسال تاثیر چشمگیری بر میزان تولید زعفران دارد، گفت: امیدوار هستیم پیش بینی تولید حدود 300 تن زعفران در کشور محقق شود. سید علی حسینی با بیان اینکه برخی صحبت ها مبنی بر اینکه میزان تولید زعفران در سال جاری ممکن است به علت گرمای شدیدکاهش پیدا کند، تنها یک فرضیه است، اظهار داشت: به اعتقاد ما، بارندگی هایی که در پایان سال 93 و اوایل امسال در دو استان خراسان جنوبی و رضوی اتفاق افتاد، تاثیر بسزایی در گلدهی محصول زعفران و افزایش تولید آن دارد.