آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۸
اجتماعی
۴

دو خط خبر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفته است،تاکنون میان حجاج هیچ اثری از بیماری های تنفسی دیده نشده است ضمن اینکه 5 نفر از زائران ما به علل مختلف در بیمارستان بستری شدند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است،از مجموع 29 هزار و 414 فرد مبتلابه ویروس ایدز در کشور، حدود 450 نوزاد، این ویروس را از مادر گرفته اند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای واگذاری خدمات توانبخشی به جمعیت هلال احمر کشور، بر سابقه هلال احمر در حوزه توانبخشی تاکید کرده و گفته است،هلال احمر و بهزیستی از سازمان های موثر در اجرای طرح نظام توانبخشی هستند اما در طرح نظام توانبخشی قرار نیست نقش ارگان بهزیستی کمرنگ شود.

موافقت اصولی وزارت بهداشت با تاسیس رشته «خانواده و سلامت جنسی» در جلسه 282 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی اعلام شد. اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تصویب کردند این موضوع برای بررسی کارشناسی به کارگروهی متشکل از تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونان وزارتخانه های علوم و بهداشت با مسئولیت دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارجاع شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ورود 5 هزار و800 زائر مدینه قبل به مکه خبر داده و گفته است از امروز پرواز زائران مدینه بعد آغاز می شود و پرواز زائران مدینه قبل 20 شهریور ماه به پایان می رسد.