آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۸
شوک امروز
۱۲
پیگیری شوک

تبرئه عامل مرگ پلیس تازه داماد از اتهام قتل عمد

خانواده قربانی حادثه نسبت به این نظر قضایی اعتراض دارند

گروه شوک: عامل مرگ پلیس تازه داماد در چهارشنبه سوری از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

خانواده این مامور پلیس نسبت به تغییر اتهام قتل عمد قاتل پسرشان به شبه عمد اعتراض کردند.

هادی ساعت 10 شب 27 اسفند سال 92 به همراه تیمی از موتورسواران کلانتری 108 نواب راهی خیابان ها شدند تا با کنترل آتش بازی ها مانع ترس و دلهره اهالی خیابان های اطراف بزرگراه نواب شوند اما هنگام گشتزنی ناگهان صدای مهیبی در فضا پیچید و دود غلیظی در برابر کاروان پلیس به وجود آمد.

یک نارنجک دست ساز به پلیس 29 ساله اصابت کرده و این پلیس جوان که دو ماهی از ازدواجش می گذشت بر اثر انفجار زخمی و غرق خون نقش بر زمین شد. پیکر نیمه جان هادی پس از این حادثه به بیمارستان انتقال یافت اما با وجود تلاش پزشکان، هادی به کما رفت و دو ماه بعد تسلیم مرگ شد.

با بررسی های گسترده پلیسی جوانی به نام «آرش» بازداشت شد و وی در تحقیقات قضایی به پرتاب نارنجک به سمت کاروان پلیس اعتراف کرد اما انکار کرد که قصد آسیب زدن به مامور پلیس را داشته است. خانواده این پلیس شهید که هنوز پس از گذشت نزدیک به 30 ماه از حادثه، داغدار عزیز از دست رفته شان هستند در تماس با گروه شوک به حکم قضات دادگاه کیفری اعتراض کرده اند.

برادر هادی درباره نگرانی شان به شوک گفت: ما نگرانیم که با این حکم متهم از روش هایی مثل گذاشتن وثیقه استفاده کند و با فرار از چنگ قانون از دسترس پلیس و ماموران خارج شود. اگر این شرایط پیش آید خانواده این شهید طبق قوانین حاکم -ماده 597 قانون مجازات اسلامی - حق شکایت از مسببان و اهمال کنندگان را برای خود محفوظ می دانند