آرشیو شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۹
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

نجات 550 نفردرطرح سالم سازی دریا

با اجرای طرح سالم سازی دریا در سواحل شهرستان نوشهر در مازندران تاکنون 550 نفر از مرگ نجات یافتند.به گزارش ایرنا، «محمدعلی قمی» رئیس ستاد ساماندهی سواحل نوشهر در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان بیان کرد: با تلاش نیروهای امدادی از ابتدای تابستان تا اول شهریور ماه تعداد

غرق شدگان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد کاهش داشته است. متاسفانه تاکنون 6نفر در سواحل شهرستان غرق شدند که در مناطق خارج از طرح سالم سازی شنا می کردند.فرماندار نوشهر از آمادگی کامل دستگاه های متولی دریا، امداد رسانان و ناجیان غریق با توجه به افزایش حضور گردشگران در هفته های پایانی در سواحل نوشهر خبر داد.

بازسازی عملیات محرم در البرز

رزمایش عملیات غرور آفرین محرم در هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر عملیاتی 10 سیدالشهدا(ع) استان البرز اجرا می شود.«داوود پاشایی» معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت و گو با ایرنا، بازسازی این عملیات را از برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان دانست وافزود: سپاه استان از 31 شهریور ماه به مدت 7 شب در لشکر عملیاتی سیدالشهدا(ع) نمایشگاه رزمی فرهنگی یادیاران برگزار می کند. این نمایشگاه ابعادمختلفی داشته و در9 بخش برگزار می شود که نمایش ادوات نظامی وسنگرهای دفاع مقدس، جنگ نرم، ترسیم نمادین بهشت و جهنم از جمله بخش های این نمایشگاه است. عملیات غرور آفرین محرم از عملیات های محدود بود که در 10 آبان سال 61 با رمز «یا زینب»(س) و به فرماندهی سردار «حسن باقری» آغاز شد و به مدت یک هفته به طول انجامید.

ثبت جهانی 19 اثر ملی و باستانی ایران

تنها 19 اثر ملی و باستانی ایران تاکنون به ثبت جهانی رسیده است.به گزارش ایرنا، «فرهاد نظری» مدیرکل دفترثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش میراث فرهنگی استان همدان افزود: در کشور ایران حدود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که از سال 1310 تاکنون تنها 31 هزار و 300 اثر در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده که تنها دو درصد را شامل می شود.وی هدف از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را معرفی و حفظ آثار عنوان کرد و گفت: پاسداران و حافظان واقعی سازمان میراث فرهنگی مردم هستند که با تشکیل این انجمن ها مردم به عنوان بانیان و متولیان اصلی قرار می گیرند.