آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۷
جهان
۶

خبر کوتاه

حضور ابوبکر بغدادی در شهر موصل عراق

منابع محلی در استان نینوای عراق از ورود ابوبکر بغدادی به همراه دو تن از دیگر رهبران داعش به این استان خبر دادند. این منابع همچنین عنوان داشتند که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و دو رهبر دیگر از استان رقه سوریه وارد استان نینوا شده اند. این منابع تاکید کردند که ورود ابوبکر بغدادی به نینوا به شکل محرمانه و از طریق یک منطقه صحرایی در مرزهای سوریه و عراق صورت گرفته است. منابع مذکور می گویند ابوبکر بغدادی در خیابان های موصل، مرکز استان نینوا می چرخد و به بازدید از پایگاه های تروریست ها در شهر می پردازد.

فساد وزیر مصری

صلاح هلال، وزیر کشاورزی مصر بعد از اینکه استعفای خود را اعلام کرد، از سوی نیروهای امنیتی مصری بازداشت شد. طبق گزارش ها صلاح هلال به فساد مالی متهم شده بود. پیشتر روزنامه لبنانی اخبار گزارش داد که دولت ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر به زودی و در پی افشای یک پرونده فساد اقتصادی در وزارت کشاورزی دستخوش تغییر خواهد شد.

از سرگیری مذاکرات دو کره

مقامات سئول اعلام کردند کره شمالی و کره جنوبی روز گذشته مذاکراتی را در خصوص دیدار مجدد خانواده های جدا شده در پی جنگ کره در اوایل دهه 1950 میلادی در یکی از روستاهای مرزی آغاز کردند.

حمایت حزب الله از اعتراضات مردمی

حزب الله لبنان ضمن اعلام حمایت مجدد خود از درخواست رییس پارلمان این کشور برای برگزاری مذاکرات ملی ائتلاف «14 مارس» را مسوول فساد در کشور دانست. حسین حاج حسن، وزیر صنعت لبنان و عضو حزب الله ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ملی لبنان که نبیه بری، رییس پارلمان خواهان برگزاری آن شده است به نتایج مثمرثمر برسد و بحران سیاسی در کشور را حل کند.

نشست همسایگان لیبی

وزرای خارجه همسایگان جنوبی لیبی در نشستی بر لزوم ایجاد راه حل سیاسی در این کشور از طریق تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کردند. براساس بیانیه ای که پس از دیدار مشترک نمایندگان الجزایر، نیجر و چاد، سه همسایه جنوبی لیبی منتشر شد، سه کشور بر لزوم دستیابی به راه حلی سیاسی از طریق تشکیل دولت وحدت ملی که بتواند چالش های پیش روی این کشور را با کمک جامعه جهانی برطرف کند و حافظ وحدت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور باشد، تاکید کردند.