آرشیو یکشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۲۶
بین الملل
۲۰

آغاز رزمایش بزرگ روسیه در آب های سوریه

روسیه در ادامه تحرکات اخیر خود در حمایت از سوریه فردا رزمایشی نظامی را در سواحل مدیترانه برگزار می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، وزارت دفاع قبرس اعلام کرد: دولت روسیه به مسئولان قبرس اطلاع داده است رزمایشی در نزدیکی سواحل سوریه در 23 تا 26 شهریورماه جاری برگزار خواهد کرد. این رزمایش دریایی در آب های آزاد میان سواحل غربی سوریه و سواحل شرقی قبرس برگزار می شود. پایگاه صهیونیستی «دبکا» نیز گزارش داده است ناوگانی شامل 5کشتی روسی مجهز به موشک های هدایت شونده، برای شرکت در این رزمایش راهی آب های سوریه شده اند. این کشتی ها قرار است در عملیات پدافند در برابر حملات هوایی و دفاع از ساحل شرکت کنند، به همین جهت پیش بینی می شود در این تمرین از توپخانه و موشک های کوتاه برد استفاده شود. از سوی دیگر دو مسئول بلندپایه امنیتی امریکایی مدعی شدند: 200 نیروی دریایی روسیه در فرودگاهی در نزدیکی شهر لاذقیه مستقر شده اند. رزمایش روسیه در مدیترانه در حالی شروع به کار می کند که واشنگتن اخیرا نسبت به تحرکات روسیه در سوریه هشدارداده بود.

دیروز نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا ضمن اشتباه خواندن استراتژی مسکو برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه تاکید کرد: این روند آنها را از رسیدن به راه حل سیاسی دور می کند. این در حالی است که دو مقام غربی و یک منبع روس اعلام کردند روسیه در حال فرستادن یک سامانه موشکی ضد هوایی پیشرفته به سوریه است.

ë حمله گسترده مخالفان به زندان مرکزی دمشق

همزمان با حمله گروه «جیش الاسلام» به زندان مرکزی دمشق و وقوع درگیری های شدید میان آنها و نیروهای دولتی، مخالفان با پذیرفتن شکست در جبهه جنوبی سوریه پایان عملیات خود را در استان درعا اعلام کردند. در همین خصوص رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: گروه شبه نظامی «جیش الاسلام» به زندان مرکزی دمشق، واقع در شهر عدرا در حومه پایتخت حمله کرده و وارد دو ساختمان در بند زنان این زندان شده است.