آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۰
بین الملل
۲۰

دوخط خبر

رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا برای نخستین بار قرار است اواخر ماه جاری میلادی (سپتامبر) در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی بپردازد. سخنرانی کاسترو با سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در یک روز انجام می شود. دادستانی ترکیه سرگرم تحقیق درباره گروه بزرگ رسانه ای دوغان به ظن «تبلیغات تروریستی» است. این تحقیقات بیشتر درباره انتشار بدون سانسور تصاویر اجساد سربازهای ترکیه و مصاحبه با یکی از اعضای پ.ک.ک صورت می گیرد.

پس از آنکه پیونگ یانگ از سرگیری فعالیت راکتور هسته ای خود را تایید کرد، امریکا از کره شمالی خواست «تحرکات غیر مسئولانه» را کنار بگذارد زیرا تنها باعث افزایش تنش های منطقه ای می شود.

چند تن از پرسنل نیروهای مسلح مالزی از جمله دو کماندو به اتهام فعالیت برای گروه تروریستی داعش در دادگاه های مختلف این کشور محاکمه شدند و در صورت محکومیت، جزای هر کدام از این افراد 30 سال زندان است.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، ملامحمد یعقوب و ملاعبدالمنان فرزند و برادر ملامحمدعمر رهبری ملااختر محمد منصور را برای این گروه پذیرفته اند. برادر ملاعمر پیشتر گفته بود، ملااختر به هیچ عنوان مورد قبول خانواده ملاعمر و بسیاری از فرماندهان طالبان نیست. میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان ضمن رد دعوت سفر به فرانسه، گفت، تمایلی به انجام سفر و دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه ندارد. وی در مورد علت رد این دعوت گفت: همچنان حافظه خوبی دارم و فریب رئیس جمهوری توافقی را فراموش نکرده ام.