آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
اخبار کشور
۲

در نیویورک ظریف با چهار همتای خود جداگانه دیدار و رایزنی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها در نیویورک در دیدارهای جداگانه ای با وزرای خارجه کشورهای سوریه، قبرس، الجزایر و پاکستان درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

محمدجواد ظریف و ولید معلم وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند. در این ملاقات طرفین آخرین وضعیت سوریه و آخرین تحولات مربوط به منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف بر تداوم مبارزه با تروریسم و افراطی گری در سراسر منطقه از جمله سوریه تاکید کردند.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات های دوجانبه خود در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «سرتاج عزیز» وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد.

در جریان این ملاقات طرفین در خصوص افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور متعاقب لغو تحریم ها علیه کشورمان، از جمله در حوزه صادرات برق و گاز از ایران به پاکستان، از جمله موضوعات مطروحه در این ملاقات بود.

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «رامتان لامامرا» وزیر امور خارجه الجزایر، در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و علاوه بر موضوعات دوجانبه، در خصوص مسائل مختلف بین المللی از جمله حادثه منا که طی آن هزاران نفر جان باختند و نیز چگونگی حل بحران سوریه و یمن و ضرورت همکاری برای ایجاد صلح و ثبات در این کشورها تبادل نظر کردند.

همکاری در بازار انرژی در راستای تعدیل و تثبیت بهای نفت و همچنین حمایت دو کشور ایران و الجزایر از یکدیگر در محافل و مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در دیدار ظریف و لامارا مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه رایزنی ها در حاشیه هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزیر خارجه قبرس دیدار و گفت وگو کرد. در این ملاقات طرفین علاوه بر مناسبات دوجانبه و بررسی راه های تقویت روابط دو کشور، بر ادامه رایزنی های سیاسی ایران و قبرس در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه تاکید کردند.