آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
اخبار کشور
۱۰

بیانیه مشترک تشکل های فرزندان شاهد

برجام دادن نقد و ستاندن نسیه است

کانون همبستگی فرزندان شاهد در بیانیه ای از نمایندگان مجلس خواستند تا در قبال برجام به وظایف قانونی و انقلابی خود عمل کنند.

در ابتدای بیانیه تشکل های مشترک فرزندان شاهد آمده است، بنا به تصریح مقام معظم رهبری، از ابتدای شکل گیری مذاکرات هسته ای، لغو تحریم های ظالمانه شرط اصلی بلکه فلسفه و علت مذاکرات بوده و نه نتیجه آن و البته پرواضح که هر عقل سلیمی نیز بر این نکته اذعان دارد؛ لیکن متاسفانه در واقعیت برجام مواجهیم با اینکه یا به این مهم به طور کامل نرسیده ایم یا اگر در مواردی لحاظ شده بیشتر به مثل کهن (دادن نقد و ستاندن نسیه) مانند است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است، عزیزان نماینده، متاسفیم و نگران و دلواپس که هنوز اندکی از نهی اکید رهبری فرزانه درباره «بازدید از مراکز نظامی» سپری نشده، دبیر کل آژانس بین المللی اتمی از مرکز پارچین بازدیدی رسمی می کند و خبر از نمونه برداری های خاص می دهد ولی عنوان می شود که بازدید صرفا جنبه تشریفاتی داشته و این در حالی است که از سوی آژانس رسما خلاف این طرح می گردد و جای این پرسش اساسی وجود دارد که آیا بازدید تشریفاتی در آن قواره و در آن دیدار کوتاه یک روزه فی الواقع معنادار است؟

در بخشی دیگر از این بیانیه خاطرنشان شده است، نمایندگان غیرتمند ملت، باور بفرمایید نمی توانیم بر اوراقی افتخار کنیم که طرف مقابل با لحن های مختلف و بارها و بارها تاکید می کند که هر وقت بخواهیم تحریم ها را در کوتاه ترین زمان برمی گردانیم و قس علی هذا... که شمارش آن از حوصله این چند سطر خارج است.

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است، دل قوی دارید که اگر بر عهد و پیمانتان در حفظ انقلاب، محکم باشید و استوار، دعای خانواده های شهدا و ایثارگران بدرقه راه شماست؛ تذکرتان می دهیم که یقین بدانید بنا به قاعده الهی «تعز من تشاء تذل من تشاء» عزت و ذلت جز با رهروی یا انحراف از طریق قویم الهی نیست.