آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
اقتصاد
۴

دبیرکل کانون کارگزاران بورس: جابجایی مدیران عامل کارگزاری ها ارتباطی با رکود بازار ندارد

دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: جابجایی اخیر 17مدیرعامل بورسی در شرکت های کارگزار هیچ ربطی با رکود بازار سهام ندارد.

روح الله میرصانعی در گفت وگو با فارس افزود: با وجود جابجایی این مدیران از حدود 9 ماه قبل اما کانون کارگزاران بطور تجمیعی اقدام به انتشار اسامی آنها به منظور آشنایی با مدیران جدید و قدیم کارگزاری ها کرده است. وی با اشاره به آخرین تحولات مدیریتی در شرکت های کارگزاری، عنوان کرد: از 9 ماه قبل فرآیند جابجایی مدیران عامل شرکت های کارگزاری در حالی صورت گرفته که طولانی شدن دوره تایید صلاحیت مدیران جدید شرکت های کارگزاری باعث شد کانون کارگزاران بورس با ترتیب دادن یک گردهمایی نسبت به هم افزایی و آشنایی هرچه بیشتر مدیران اقدام کند. وی با رد شائبه جابجایی مدیران عامل 17 شرکت کارگزاری به بهانه تداوم رکود بازار سرمایه و عملکرد نامناسب آنها، عنوان کرد: این تغییرات از چندین ماه قبل در راستای افزایش کارکرد و پویایی حوزه های مدیریتی شرکت های کارگزاری رخ داده و همواره بنا بر دوره های زمانی مختلف وجود داشته است.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با اشاره به کارکردهای تخصصی صنعت کارگزاری نسبت به سایر خدمات مالی عنوان کرد: صنعت کارگزاری همواره نسبت به سایر نهادهای مالی از کم ترین تغییر و تحولات مدیریتی برخوردار بوده و برخلاف دیگر شرکت های سرمایه گذاری همواره با پیچیدگی ها و مقررات زیادی در حوزه های مدیریت و اجرایی مواجه است، بنابراین نیازمند مدیرانی مجرب و کارآزموده به منظور پیشبرد فعالیت های تخصصی در صنعت کارگزاری است.

وی ادامه داد: مدیرانی که بتوانند در صنعت کارگزاری مشغول به فعالیت شوند و یا از دانش کافی و تجربی بالایی برخوردار باشند بسیار اندک بوده و تغییر مدیریتی در این نهادهای مالی بسیار محدود است.

میرصانعی با اشاره به هم اندیشی اخیر کانون کارگزاران با مدیران قدیم و جدید شرکت های کارگزاری، عنوان کرد: با توجه به جابجا شدن مدیران 17 شرکت کارگزاری در 9ماه گذشته، کانون کارگزاران به بهانه برپایی جلسه هم اندیشی اقدام به دعوت مدیران شرکت های کارگزاری با حضور تجمیعی از مدیران جدید شرکت های کارگزاری کرد که هم افزایی و تبادل نظر بیشتر اعضای کانون کارگزاران را در پی داشت.