آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
شهرستان ها
۷

مازندران سومین استان پر تردد کشور در تعطیلات تابستانی

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران گفت: بر اساس گزارش آماری دستگاه های تردد شمار، استان مازندران در تعطیلات تابستانی با ثبت 102 میلیون تردد در محورهای برون شهری سومین استان پرتردد کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران، محسن هاشمی اظهار کرد: مطابق آمار پرترددترین محورهای درون استانی نیز به ترتیب محورهای ساری - قائمشهر، بابل - قائمشهر و آمل - بابل بوده است.

به گفته وی یک روز پس از عید فطر استان مازندران پرترددترین محور کشور در فصل تابستان بود.

هاشمی افزود: بر اساس تحلیل آماری 70 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای استان اوج ساعت تردد در استان مازندران روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ساعت 14 تا 20 شب است.

وی آمار تردد وسایل نقلیه را در تابستان سال جاری در محورهای استان مازندران حدود 900 هزار وسیله نقلیه عنوان کرد که بیشترین تردد این وسایل در محورهای ساری، قائمشهر، نکا - بهشهر و بابل آمل ثبت شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران گفت: آمار خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت 13 میلیون دستگاه خودرو بوده که سه درصد به نسبت مشابه سال قبل ورود و خروج خودروها به مازندران بیشتر شد.

بیشترین مسیر ورودی و خروجی مسافران در تابستان سال جاری محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه بود که که حدود نیمی از این ترددها را به خود اختصاص داده اند.

در مجموع در نیمه نخست امسال 196 میلیون خودرو در محورهای استان مازندران تردد کردند.