آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
شهرستان ها
۷

بی خانمان شدن انجمن ناشنوایان خوزستان

رئیس انجمن ناشنوایان خوزستان از بی خانمان شدن این انجمن خبر داد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

«رسول عبیات» با اشاره به اجاره ای بودن ساختمان انجمن ناشنوایان خوزستان گفت: بیش از یک ماه و نیم صاحبخانه محلی که در آن مستقر بودیم ملکش را فروخت و از همان زمان به بعد ما بی خانمان شدیم. وی افزود: با توان مالی اندکی که انجمن ناشنوایان خوزستان دارد، توان اجاره کردن محل جدیدی را نداریم چرا که دست کم به 100 میلیون تومان پول نیاز است.

عبیات گفت: در این مدت به سازمان های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری، شهرداری و بهزیستی مراجعه کردیم همه قول مساعدت دادند اما خبری نشد.

وی با بیان اینکه سالانه 5میلیون تومان از سوی بهزیستی به این انجمن پرداخت می شود گفت: ما تنها برای برگزاری جشن روز ناشنوای سال گذشته 12میلیون تومان هزینه کردیم، آیا این مبلغ کفاف فعالیت های ما را می دهد؟ در حالی که در سایر استان ها ساختمان های چند طبقه و بودجه های چند ده میلیونی در اختیار انجمن ناشنوایان خود قرار می دهند.

رئیس انجمن ناشنوایان استان خوزستان اظهار داشت: پس از کلی دوندگی در سال 90 قطعه زمینی به مساحت 507 متر از سوی استانداری به انجمن اختصاص داده شد که البته دریافت آن منوط به پرداخت هزینه ای است که چون انجمن توان پرداخت آن را ندارد هر سال بر میزان آن افزوده می شود به طوری که در سال 92 به 76 میلیون تومان رسیده بود.

عبیات با بیان اینکه ناشنوایان قشری با روابط خاص هستند خاطرنشان کرد: ناشنوایان در تعامل با همسانان خود احساس راحتی بیشتری می کنند به همین خاطر ارتباط آنها با افراد شنوا و بالعکس برخی اوقات دشوار است از این رو خانواده ها تمایل دارند عضو ناشنوای آنها با حضور در انجمن شاد و راحت تر باشد.