آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
شهرستان ها
۷

اختصاص 506 میلیون تومان برای پیشگیری و درمان اعتیاد در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: در سال جاری 506 میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با موادمخدر در دو بخش پیشگیری و درمان در اختیار استان قرار گرفته است.

رسول زرگرپور افزود: تاکنون 111 میلیون تومان برای پیشگیری و 395 میلیون تومان برای درمان در اختیار استان قرار داده شده است.

وی درباره راه اندازی سرپناه شبانه برای زنان معتاد گفت: باتوجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، راه اندازی این سرپناه با مشارکت بهزیستی و شهرداری اصفهان با ظرفیت نگهداری 30 نفر، از یک ماه قبل در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

زرگرپور به طرح نظارت و پاکسازی حریم مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: با شروع سال تحصیلی، طرحی پیاده شده که اطراف مدارس و دانشگاه ها از مراکزی که موادمخدر و یا قلیان و مواد دخانی ارائه می شود پاکسازی شود.

وی گفت: این محل ها توسط آموزش و پرورش شناسایی شده و برخورد لازم با این مراکز صورت خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد تا در اطراف مراکز و دانشگاه ها محیط پاکی داشته باشیم تا امکان دسترسی به موادمخدر و دخانی فراهم نشود.

زرگرپور به کشفیات موادمخدر در شش ماه ابتدای امسال در استان اشاره کرد و افزود: حدود 21 تن موادمخدر در این مدت کشف شده که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در این مدت 10 هزار و 953 نفر در ارتباط با موادمخدر دستگیر شدند، 70 باند موادمخدر منهدم و 384 نقطه نیز پاکسازی و 25 نقطه کشت غیرمجاز خشخاش شناسایی و از بین برده شده است.