آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
اخبار کشور - ورزش
۹
گفت و گو

ادعای تازه کواچ در گفت و گو با یک سایت انگلیسی

فدراسیون والیبال ایران با من مشکل دارد!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران مدعی شد، فدراسیون والیبال کشورمان با او مشکل دارد.حالادر حالی که کارشناسان والیبال به همراه رئیس فدراسیون والیبال ایران در مورد آینده تیم ملی و کواچ تصمیم خواهند گرفت، «کواچ» مصاحبه ای با یک سایت انگلیسی زبان انجام داده که در زیر می خوانید:

* می خواستم که ایران از جام جهانی به المپیک برسد، اما این طور نشد. من هم فکر می کنم که نتایج ما یک «شکست» به حساب می آید. المپیک هدف اصلی ما بود، اما هنوز هم برای المپیکی شدن شانس داریم که البته سخت است. با این حال من اعتقاد دارم که می توانیم در اردیبهشت ماه جواز حضور در المپیک را به دست آوریم، به شرطی که فقط والیبال بازی کنیم و فراموش کنیم که در جام جهانی چه اتفاقی افتاده است.

*من قبل از جام جهانی خوش بین بودم تا به المپیک برسیم، چون در بازی های دوستانه، تیم های قدرتمندی مثل روسیه را شکست داده بودیم، اما در جریان جام جهانی، بازیکنان من نگرش خود را به حریفان تغییر ندادند و طرز تفکر آنها پیشرفتی نداشت. وقتی به ژاپن آمدیم همه بازیکنان فقط یک فکر داشتند: ما ژاپن را به راحتی شکست می دهیم. هیچ کدام از آنها به بازی خودشان فکر نمی کردند. وقتی به آرژانتین باختیم، تیم در سراشیبی قرار گرفت و به نظر می رسید که بازی دیگری در جام جهانی نداریم!

*من همیشه تمام تلاش خود را کرده ام. فدراسیون والیبال ایران با من مشکل دارد، چون از هموطنانم به عنوان اعضای کادر فنی و دستیار در تیم ملی استفاده می کنم، ولی آنها می خواهند که مربیان ایرانی در کنار من باشند. ما در رنکینگ فدراسیون جهانی هشتم هستیم. این یعنی تیم ملی فعلی نسبت به زمانی که من مربی آن نبودم، سه پله صعود کرده است. بنابراین فدراسیون والیبال ایران باید واقع بین باشد. آنها نمی توانند همه چیز را با هم داشته باشند.

* من در هر سه تورنمنت بزرگ اخیر یعنی مسابقات قهرمانی جهان، لیگ جهانی و جام جهانی، شهرام محمودی را در اختیار نداشتم. بدون شهرام، بازی کردن خیلی سخت است. او در لهستان و لیگ جهانی دچار مصدومیت قوزک پا شده بود و در جام جهانی، کمردرد داشت که البته بی سابقه بود.