آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

لاریجانی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی: رشد اقتصادی کشور امروز به صفر رسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی از به صفر رسیدن رشد اقتصادی کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی دیروز به مناسبت عیدسعید غدیرخم با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و در تشریح اوضاع اقتصادی کشور در سال جاری گفت: متاسفانه در اثر رکود اقتصادی به وجود آمده در کشور، درآمدهای دولت نسبت به پیش بینی ها بسیار پایین تر محقق شده است.

وی تاکید کرد: به خاطر رکود به وجود آمده اعتبارات بخش عمرانی نیز به طور کامل اختصاص نیافت به طوری که در 6 ماهه اول سال جاری تنها4 تا 5 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی محقق شد و در نهایت به رکود بیشتر دامن زد.

وی با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: براساس آمارها رشد اقتصادی کشور در سال گذشته حدود 3 درصد بود که متاسفانه در سال جاری به علت تشدید رکود این موضوع به صفر رسیده است از این رو رفع این مشکلات و توسعه اقتصادی به یک حرکت بزرگ نیاز دارد.

فهم درست از برجام دقت نظر می خواهد

رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه نیز در مراسم افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی در روستای شهدای سلفچگان قم با اشاره به مسیری که برجام درحال طی کردن آن است گفت: اگر این مسیر حل شود در برنامه ششم توسعه گام بلندی برای آبادانی کشور برداشته خواهد شد. لاریجانی بدون اشاره به حواشی موجود درباره برجام و هشدارهای رهبرمعظم انقلاب دراین باره گفت: این سند پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای فهم درست آن دقت نظر می خواهد.

وی رونق اقتصادی را مهمترین مسئله کنونی کشور دانست و تاکید کرد: اگر این مسیر حل شود مجلس در برنامه ششم توسعه می تواند گام بلندی را برای آبادانی کشور بردارد، چرا که به هر میزانی که واحدهای صنعتی و تولیدکشور رشد پیدا کنند به تبع آن بازار کار به وجود می آید.