آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

فتاح: وام خوداشتغالی مددجویان به 200 میلیون ریال افزایش می یابد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تاسیس صندوق قرض الحسنه کمیته امداد، در سال جاری خبر داد و گفت: وام های خوداشتغالی مددجویان از 150 میلیون ریال به 200میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد و هیچ سودی نیز از آنها دریافت نمی شود.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح پنجشنبه شب در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه کمیته امداد با هدف کمک به محرومان جامعه تشکیل می شود خاطرنشان کرد: تمام وام های کمیته امداد براساس ضوابط شرعی و قانونی و فاقد دریافت سود است و خدمات صندوق قرض الحسنه امداد صرفا برای تامین نیازمندی های مددجویان است و ارتباطی با کارمندان امداد ندارد.

وی ادامه داد: با تاسیس این صندوق که مجوز آن از بانک مرکزی اخذ و به تصویب هیئت امنا نیز رسیده است از خیرین و افراد نیکوکار که می خواهند سرمایه خود را به ودیعه بگذارند دعوت می کنیم که در این امر مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون کمیته امداد برای ارائه تسهیلات به مددجویان تحت پوشش خود از طریق بانک های مختلف اقدام می کرد، ولی با آغاز به کار این صندوق منابع اعتباری مورد نیاز جهت ارائه تسهیلات مورد نیاز به محرومان مستقیما از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد و سپرده گذاری هایی که از سوی خیرین در آن صورت می گیرد، تامین می شود.

فتاح گفت: هم اکنون هر خانواده پنج نفره مبلغ 100 هزار تومان در ماه از کمیته امداد دریافت می کند ولی در کنار آن ما خدمات بیمه درمان، بیمه سلامت و تامین اجتماعی، کمک هزینه آموزشی، تعمیر و تهیه مسکن و... را داریم. رئیس کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شبهات مبنی بر وارد کردن خودرو توسط کمیته امداد گفت: این خبر توسط وزیر کشور تکذیب شد و امداد هیچ سابقه وارد کردن خودرو نداشت.

فتاح همچنین گفت: یکی از دغدغه های ما در کمیته امداد مسکن است، اگر دولت بودجه عمومی را صد درصد پرداخت کند و خود امداد هم منابع اختصاصی خوبی داشته باشد می توانیم هم در تعمیر و هم مسکن شهری و روستایی اقدامات مهمی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در کمیته امداد خودکفایی و ریشه کن کردن فقر است.

رئیس و اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کردند.