آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بهره برداری از اولین مسجد شیعیان در اروپا

مسجد امام علی(ع) پس از چهل سال پافشاری و تلاش بی وقفه به عنوان، اولین مسجد شیعیان همزمان با عید سعید غدیر خم در منطقه اسکاندیناوی اروپا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما به کپنهاگ این مسجد با کمک های مالی مسلمانان، موسسه امام علی(ع) دانمارک و یک مرکز وابسته به دفتر «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان احداث شده است. مسجد امام علی(ع) دارای سه طبقه، شامل محل برگزاری نماز جماعت با ظرفیت یک هزار و 500 نفر و سالن کنفرانس و همایش است که به جدید ترین دستگاه های خدماتی مجهز است.

این مسجد براساس سبک معماری ایرانی- اسلامی ساخته شده و گنبد، مناره ها و دیوارهای داخلی آن به آیات قرآن مزین شده است. در آیین افتتاح این مسجد نمایندگانی از سوی رهبر معظم انقلاب، آیت الله سیستانی، نمایندگان جمعیت های مختلف دینی شیعه و همچنین مسئولان سفارت خانه های عراق، پاکستان، هند و سفیر کشورمان در دانمارک حضور داشتند. در نخستین روز افتتاح مسجد امام علی(ع) همچنین جمعی از مسئولان محلی و مردم دانمارک نیز حاضر شدند و در پایان مراسم از بخش های مختلف مسجد بازدید کردند.

در دانمارک پافشاری بسیاری وجود داشت تا اجازه تاسیس مسجد داده نشود و حدود چهل سال است که همه نمایندگان کشورهای مسلمان به دنبال تاسیس مسجد بودند، بسیاری از کشورهای غیر شیعی نیز در این امر پیشقدم بودند اما موفق به دریافت مجوز نشدند.