آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

اعتراض آلمانی ها به استقرار کلاهک های هسته ای آمریکا در این کشور

100 هزار نفر از مردم آلمان با امضا یادداشتی در پایگاهی اینترنتی، مخالفت خود را با استقرار کلاهک های جدید هسته ای آمریکا در آلمان اعلام کردند.اخبار مربوط به قصد آمریکا برای استقرار بمب های هسته ای جدید در پایگاه هوایی بوکل آلمان موجی از نارضایتی را در جامعه آلمان به راه انداخته است. هفته پیش یادداشتی در همین خصوص در پایگاه اینترنتی انتشار یافت که تاکنون نزدیک به 100 هزار نفر آن را امضا کرده اند.

دیدار شاهزاده سعودی با مقام سابق اسرائیلی

رسانه های صهیونیستی از دیدار رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی سعودی با وزیر دارایی سابق اسرائیل در نیویورک، خبر دادند.براساس این گزارش «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی با «یائیر لاپید» رئیس حزب صهیونیستی «هناک المستقبل» و وزیرسابق دارائی این رژیم دیدار کرده است.

700 هزار مهاجر وارد اروپا می شوند

آژانس پناهجویان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد: انتظار می رود طی سال 2015 میلادی حدود 700 هزار پناهجو و مهاجر از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند و این رقم در سال 2016 میلادی نیز تقریبا همین تعداد خواهد بود.

بی اعتمادی 60 درصد مردم آمریکا به رسانه های این کشور

نظرسنجی موسسه گالوپ در آمریکا حاکی از بی اعتمادی 60 درصد مردم این کشور به رسانه های ارتباط جمعی ایالات متحده است. نظرسنجی نهم تا سیزدهم سپتامبر (18 تا 23 شهریور) گالوپ در آمریکا نشان می دهد که از هر 10 آمریکایی 6 نفر می گویند اعتمادی به رسانه های ارتباط جمعی این کشور ندارند.

آمریکا و آلمان پاتریوت هایشان را از ترکیه خارج می کنند

بعد از گذشت دو سال، آمریکا و آلمان اعلام کردند که سامانه های موشکی پاتریوت خود را از ترکیه خارج خواهند کرد.«لورا سیل»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما همچنان تصمیم داریم این سامانه های موشکی ضد هوایی را در ماه اکتبر جاری خارج کنیم. آلمان نیز تصمیم خود برای خارج کردن دو آتشبار از موشک های پاتریوت را اعلام کرده است.موشک های پاتریوت می توانند موشک های بالستیکی تاکتیکی، موشک های کروز و جنگنده ها را در هوا منهدم کنند.