آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۲
فرهنگ و هنر
۵

«نقد 4» با محور شعر، امشب روی آنتن می رود

نخستین برنامه شعر از سری برنامه های «نقد 4» امشب با سردبیری و اجرای سعید بیابانکی، شاعر و طنزپرداز کشورمان پخش می شود.

به گزارش جام جم، برنامه «نقد 4» هر شب به یکی از موضوعات هنری شامل شعر، تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی، معماری و... اختصاص دارد که به صورت تخصصی موضوعات مرتبط را مطرح می کند.

سعید بیابانکی، سردبیر و مجری بخش شعر این برنامه که قرار است نخستین برنامه خود را امشب روی آنتن ببرد، به خبرنگار ما گفت: برنامه شعر هر یکشنبه از ساعت 23 تا 24 در قالب برنامه «نقد 4» پخش می شود. او درباره جزئیات برنامه شعر بیان کرد: هر هفته دو مهمان به برنامه دعوت می کنیم که مسائل در ارتباط با شعر ایران را بررسی کنیم. به گفته بیابانکی، معرفی تازه های نشر در زمینه شعر، بررسی کارنامه یک شاعر خاص و پخش قسمت هایی از شب شعرها از دیگر بخش های برنامه شعر است.

برنامه امشب به مهدی اخوان ثالث، شاعر نامدار معاصر اختصاص دارد. بیابانکی در این باره گفت: از آنجا که روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته کنگره بزرگداشت مهدی اخوان ثالث به همت دانشگاه یزد در این شهر برگزار می شود، نخستین برنامه شعر را به این شاعر اختصاص دادیم. به همین منظور دو نفر از سخنرانان این کنگره یعنی آقایان عبدالحمید ضیایی و بهرام پروین گنابادی را به برنامه دعوت کردیم تا پای صحبت آنها بنشینیم.

او همچنین از برگزاری یک مسابقه ادبی در قالب این برنامه خبر داد که در آن پرسشی مطرح و پاسخ های برگزیده در برنامه هفته بعد معرفی می شود. سردبیر و مجری برنامه شعر «نقد 4» بیان کرد: تلاش داریم در این برنامه همه نحله های شعری و شاعران طیف های مختلف را تا آنجا که امکان پذیر باشد مطرح و به برنامه دعوت کنیم.

بیابانکی درباره معیار معرفی کتاب های شعر در این برنامه هم گفت: فعلاتلاش می کنیم کتاب های جدید شعر را که با تراز شبکه 4 همخوان است، معرفی کنیم. اما در ادامه بنا داریم ناشران را هم وارد کار کنیم و از آنها بخواهیم کتاب های پیشنهادی خود را در زمینه شعر برای برنامه بفرستند.

وی افزود: برای تهیه این برنامه از چند هفته قبل برنامه ریزی شده و بسیاری از شاعران پیشنهاد و مشورت های خود را ارائه کرده اند.