به بهانه نمایش «دریازدگی» در تالار حافظ
لطفا از مرکب ابهام پیاده شوید
یک جمله کلیشه ای در نقد فیلم های ایرانی مدام تکرار می شود: «مشکل اصلی از فیلم نامه است». و البته با وجود کلیشه ای بودن این نقد، متاسفانه گزاره درستی است. همین گزاره را در مورد تئاتر این سال های کشور هم می توان به کار برد: «مشکل از نمایش نامه هاست». کارگردان های خوبی داریم که پر از ذوق صحنه پردازی و تصویرسازی و مهیاکردن میزانسن های جذاب هستند. و چه بازیگران خوبی داریم. ایده های مضمونی و بصری خوب هم در تئاتر فراوان است، اما پای روایت ها می لنگد. به هرحال این نمایش ها، دارند (می خواهند) داستانی بگویند. چرا داستان شان را نمی گویند؟ چرا این جوری می گویند؟ چرا چنین تصور می شود که روایت در تئاتر باید
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.