آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۳
حوادث
۱۳

آتش سوزی گسترده در تالار وزارت کشور

شرق: آتش سوزی گسترده در ساختمان وزارت کشور با حضور آتش نشانان پنج ایستگاه، مهار و خاموش شد. ساعت 6:39 صبح دیروز در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام گزارشی مبنی بر مشاهده دود غلیظ از ساختمان وزارت کشور، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان پنج ایستگاه را به همراه دو گروه امدادونجات، دو دستگاه خودرو نردبان، چند دستگاه خودرو تنفسی و تانکر آب به میدان فاطمی اعزام کرد.

مهدی داوری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران، که در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: در محل اعلام شده یک ساختمان دوطبقه مشاهده شد که یکی از تالارهای آن در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده بود. شدت آتش سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از فاصله دور مشاهده می شد و دود غلیظی راهروها و طبقه بالای ساختمان را فراگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه آتش در حال سرایت به تالارهای همجوار و قسمت های دیگر ساختمان بود، ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ به چند گروه تقسیم شدند. گروهی از آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق ساختمان از چندین جهت خود را به کانون آتش سوزی رساندند و با استفاده از لوله های آب رسانی مشغول مهار و خاموش کردن حریق شدند.

داوری تصریح کرد: گروه دیگری از آتش نشانان با استفاده از خودرو نردبان دار و لوله های آب رسانی از ارتفاع بالاتر به مهار و خاموش کردن آتش سوزی پرداختند و هم زمان گروهی دیگر از آتش نشانان با استفاده از تجهیزات فردی به جست وجو برای نجات محبوس شدگان احتمالی پرداختند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: پس از جست وجوی فراوان برای یافتن محبوسان احتمالی، خوشبختانه کسی در ساختمان یافت نشد و آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل شعله های آتش و تخلیه دود ناشی از آتش سوزی با استفاده از فن های فشار مثبت به ماموریت خود پایان دادند. بنا بر این گزارش، در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد اما تعدادی از آتش نشانان دچار دودزدگی و سوختگی سطحی شدند که توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

علت بروز این حادثه توسط کارشناسان علت یابی در دست بررسی است.