آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۲
جهان
۶

انصارالله: وارد خاک عربستان می شویم

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن در نامه ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل جامعه جهانی و کشورهای عضو ائتلاف عربی را مسئول پیامدهای اشغال تنگه «باب المندب» دانست.

وی اعلام کرد استراتژی فعلی انصارالله ورود به خاک عربستان است نه حمله به عدن. الحوثی ادامه داد: اقدامات ائتلاف عربی در باب المندب به مثابه تهدیدی برای صنعت دریانوردی یمن و تعطیلی آن در این منطقه فوق العاده حساس برای یمن و جهان است. وی در ادامه کشورهایی را که از آنها با عنوان «کشورهای دشمن و مزدورانشان» یاد می کرد مسئول مستقیم پیامدهای خطرناک اشغال باب المندب دانسته و نسبت به تهدیدها برای امنیت دریانوردی در باب المندب هشدار داد. وی گفت: با اقدامات گروه های تروریستی شاهد تکرار تجربه افغانستان در یمن خواهیم بود و کشتار سربازان ارتش در حضرموت، شبوه، لحج و عدن پیش از ورود ما به جنوب اتفاق افتاده است.

همزمان با این اظهارات یک مقام یمنی در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت درگیری در باب المندب بین ارتش و کمیته های مقاومت مردمی انصارالله و نیروهای طرفدار هادی و ائتلاف عربی همچنان ادامه دارد.کارشناسان نظامی و راهبردی معتقدند آمریکا و رژیم سعودی قصد دارند با تسلط بر مثلث عدن - لحج – باب المندب یک منطقه راهبردی برای گروهک تروریستی داعش ایجاد کنند. جنگنده های سعودی همچنین در حملات هوایی خود علیه مناطق پراکنده در استان مارب یمن از بمب های فسفری استفاده کرده که به کارگیری آنها در سطح بین الملل ممنوع اعلام شده است.یک مقام محلی در این استان توضیح داد: جنگنده های متجاوز شش بار با حمله به منطقه صرواح منازل مسکونی و بازار آن را هدف قرار دادند. ادامه درگیری ها در یمن درحالیست که عربستان و امارات ده ها میلیارد دلار از دارایی های خود در خارج را برداشت کردند تا کسری بودجه ناشی از حمله به یمن را جبران کنند. براساس این خبر، عربستان در مدت شش ماه گذشته که تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرد بین 50 تا 70 میلیارد دلار از دارایی های خود را در خارج برداشت کرده است.