آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۳
حوادث
۱۳

پنج قاره

تاکید «بان کی مون» برای کاهش کشتارهای گسترده در آمریکا

دبیرکل سازمان ملل خواستار اقداماتی برای کاهش تعداد کشتارهای گسترده در آمریکا شد. «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل، گفت: بان کی مون امیدوار است دولت آمریکا بتواند برای کاهش جرائم مربوط به اسلحه و جلوگیری از مرگ ومیر افراد از طریق اقدامات عادلانه، تصمیمات جدی اتخاذ کند. دوجاریک افزود: دبیرکل سازمان ملل پس از وقوع یک حادثه تیراندازی دیگر در آمریکا اظهار کرده مقامات این کشور باید اقدام فوری و ضروری را به منظور حفظ جان انسان ها و از طریق کاهش خشونت ها با سلاح گرم در نظر بگیرند. به گفته سخنگوی سازمان ملل، بان کی مون پس از تیراندازی مرگبار اخیر در کالجی در ایالت اورگن، تاسف شدید خود را نسبت به این حادثه ابراز کرد.

ناپدیدشدن کشتی باری

گارد ساحلی آمریکا از ناپدیدشدن کشتی باری ای که حامل 33 خدمه بود، خبر داد. مقامات گارد ساحلی ایالات متحده با بیان اینکه 28 خدمه کشتی باری از این کشور بودند، اظهار کردند: این کشتی با نام «El Faro» در پی وقوع توفان در سواحل باهاما ناپدید شده است. به گفته مقامات گارد ساحلی آمریکا، گزارشی مبنی بر بروز نقص فنی در این کشتی دریافت شد اما پس از آن خبری از سرنشینان کشتی در دست نیست و جست وجوها برای یافتن آن بی نتیجه بوده است. تلاش مقامات آمریکایی برای پیداکردن محل ناپدیدشدن این کشتی و برقراری ارتباط با «El Faro» موفقیت آمیز نبوده است. کشتی «El Faro» حامل 294 تریلی و خودرو و نیز محموله های دیگر بود.

30 کشته و 600 ناپدید در پی رانش زمین

دست کم 30 نفر در پی رانش زمین نزدیک پایتخت گواتمالاکشته و 600 نفر نیز ناپدید شدند. مسئول هماهنگی مقابله با بلایای طبیعی گواتمالاگفت در پی رانش زمین که 15 کیلومتری شرق شهر گواتمالاروی داد حدود 30 نفر کشته شدند که 29 نفر آنان شناسایی شده اند. به گفته این منبع، دست کم سه کودک در میان کشته شدگان هستند. او تصریح کرد دست کم هزار نیروی پلیس، نظامی، آتش نشان و افراد عادی در حال کندن زمین و مکان یابی افراد مدفون شده هستند. اداره هماهنگی مقابله با بلایای طبیعی گواتمالاهمچنین تعداد زخمی ها را 25 نفر اعلام کرد. رانش شبانگاهی زمین ساکنان بخشی را غافلگیر کرد که به دلیل قرارگرفتن در انتهای دره و نزدیک رودخانه، از گروه های به شدت آسیب پذیر به شمار می رفتند.