آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۸
اقتصاد
۵

تشکیل کمیته تجاری بین ایران- روسیه

وزیر انرژی روسیه گفت: جلسه کمیته تجاری بین دولتی ایران-روسیه در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر تشکیل جلسه می دهد و روسیه شانس خوبی برای بازگشت به ایران دارد.

به گزارش اسپاتنیک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد کمیسیون مشترک بین دولتی ایران و روسیه در اواخر ماه جاری و اوایل ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد و روسیه شانس خوبی برای بازگشت به پروژه های ایران دارد. این مقام روس افزود: ایران در حال آماده سازی شرایط برای ارایه پیشنهادات خود به شرکت ها برای ورود به بخش تولید کشور است و وقتی این پیشنهاد ها ارایه شد، شرکت ها می توانند پیشنهاد ایران را با توجه به منافع خود ارزیابی کنند.

وی تاکید کرد به طور کلی معتقدیم که شانس خوبی برای ورود به پروژه های ایران داریم. لوان دژاگاریان، سفیر روسیه در ایران هفته گذشته اعلام کرد مقامات ایرانی به مسکو پیشنهاد داده اند در ماه نوامبر کمیته مشترک تجارت دوجانبه ایران- روسیه تشکیل جلسه دهد تا در مورد چشم انداز همکاری دو کشور در بخش انرژی در سایه رفع تحریم ها تبادل نظر شود. این در حالی است که ایران و روسیه پس از تحریم های غرب علیه ایران روابط نزدیکی با یکدیگر پیدا کرده بودند. هرچند این دوران دوره بی تلاطمی در روابط دو کشور همسایه نبود.