آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۸
اقتصاد
۵

عدد نوشت

بازدهی صنعت کارگزاری در سال 93

دبیرکل کانون کارگزاران با رد هرگونه خطر ورشکستگی در صنعت کارگزاری در سال جاری، از بازده 20 تا 23 درصدی این صنعت در سال 93 خبر داد. در حالی که ریزش ناتمام شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها از نیمه دی ماه سال 92 تاکنون ادامه دارد و برخی صنعت کارگزاری را در حال ورشکستگی و ضررهای زیاد می بینند و بر این باورند که نرخ سود 20 درصدی بانک ها مانع حضور نقدینگی در بورس شده است، دبیرکل کانون کارگزاران هرگونه خطر ورشکستگی در صنعت کارگزاری را رد می کند و از بازده 20 تا 23 درصدی این صنعت در سال 93 خبر داده است.

به گزارش سنا، روح الله میرصانعی در ارزیابی شرایط کنونی کارگزاران و روند فعالیت کارگزاران گفت: بحث ورشکستگی شرکت های کارگزاری از اساس درست نیست و در حال حاضر تنها میزان درآمد کارگزاران با کاهش روبه رو شده است. دبیرکل کانون کارگزاران افزود: بررسی صورت های مالی صنعت کارگزاری در سال 93 نشان از آن دارد که این صنعت بازدهی 20 تا 23 درصدی را شاهد بوده است.

کاهش قیمت نفت در هفته گذشته

قیمت نفت در هفته گذشته 5/ 1 دلار کاهش یافت و به 47 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید. به گزارش رویترز، در حالی که آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار امریکا، بر چشم انداز تقاضا در بازار سایه افکنده و توفان جاکویین تهدیدی جدی متوجه تاسیسات نفتی در ساحل شرقی امریکا نکرده است، قیمت نفت دیروز حدود یک درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار کاهش قیمت دلار را محدود کرده است. ارزش دلار به دلیل نگرانی ها از ضعیف بودن اقتصاد امریکا و احتمال عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری کاهش یافت. قیمت نفت برنت روز جمعه با 62 سنت، معادل 3 /1 درصد کاهش به 47 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز60 سنت، معادل حدود 4/ 1 درصد کاهش داشت و به 44 دلار و 14 سنت رسید. هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته حدود 3 درصد معادل 5/ 1 دلار افت داشتند.