آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۲
ورزش
۱۸

عابدینی: طرح صدا و سیما به سود فوتبال ایران است

پیشنهادهای رسانه ملی برای حق پخش

سازمان صدا و سیما در راستای تفاهم صورت گرفته با فدراسیون فوتبال به منظور پرداخت حق پخش تلویزیونی دو پیشنهاد به سازمان لیگ ارائه کرده است.

اولین پیشنهاد این است که صدا و سیما حق پخش تلویزیونی را با رقمی مثلادر حدود صد میلیارد تومان از سازمان لیگ خریداری کند. پیشنهادی که عالی به نظر می رسد، اما از سویی دیگر گفته می شود که مسئولان صدا و سیما برای این که با اهالی فوتبال همراهی بیشتری کنند، پیشنهاد دیگری به مسئولان فوتبال داده اند. در پیشنهاد دوم که به نظر می رسد بیشتر به سود فوتبال است، قرار است کارشناسان اقتصادی بسته توجیه اقتصادی حق پخش تلویزیونی را ارزیابی و این پیشنهاد را به عزیزی خادم و محمدرضا ساکت (نمایندگان سازمان لیگ) ارائه و اعلام کنند که حق پخش تلویزیونی فوتبال از این مبلغ چقدر است که این مبلغ بیشتر از خرید حق پخش تلویزیونی با رقم ثابت خواهد بود.

قرار است این هفته بسته توجیهی به نمایندگان سازمان لیگ ارائه و پس از طرح در هیات رئیسه سازمان لیگ، قرارداد امضا و پیش پرداختی به فوتبال از سوی صدا و سیما پرداخت شود. این در حالی است که امیر عابدینی، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال، طرح صدا و سیما را به سود فوتبال ایران دانست و گفت: تفاهم نامه ای با صدا و سیما به امضا رسیده است و قرار شد کارهای مربوط به حق پخش طبق همین تفاهم نامه جلو برود. قرار است ما در مورد آن نظر خود را بگوییم و درصورت تائید آن را امضا کنیم.عضو هیات رئیسه سازمان لیگ افزود: در تفاهم نامه جدید فوتبال عرضه کننده، صدا و سیما پخش کننده و اپراتور های تلفن همراه هم حضور دارند که با کمک یکدیگر به دنبال درآمدزایی برای فوتبال هستیم و هرکدام از طرفین در پایان سهم خود را از این درآمدزایی برمی دارند.عابدینی به ایرنا گفت: با امضای طرح توجیه اقتصادی صدا و سیما وضعیت فوتبال بسیار بهتر خواهد شد و امیدوارم این طرح ادامه دار باشد تا برای همیشه مشکل حق پخش حل شود. عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال با قدردانی از مدیران سازمان صدا و سیما بیان کرد: خوشبختانه تیم مدیریتی جدید تعامل بسیار خوبی با فوتبال دارند و برای حل مشکلات خوشبین هستم.